۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۱۹

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

اطلس مشاغل حوزه صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تدوین می شود

اطلس مشاغل حوزه صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تدوین می شود

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طبق تفاهم‌نامه بین ادارات کل میراث فرهنگی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان، اطلس مشاغل حوزه صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تدوین می شود.

به گزارش گزارش خبرگزاری مهر، احمد تجری اظهارکرد: طبق تفاهم‌نامه بین ادارات کل میراث فرهنگی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان، اطلس مشاغل حوزه صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تدوین می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه مشترک جلب مشارکت فعالان اقتصادی استان در توسعه اشتغال پایدار و با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در بخش‌های اقتصادی و ارتباط شاغلین با سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان حوزه صنایع‌دستی است.

تجری گفت: شناسایی مشاغل موجود، مشاغل نیازمند احیا و مشاغل آینده استان گلستان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و تدوین اطلس مشاغل در این حوزه از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.

وی بیان کرد: از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و به‌روزآوری سرفصل‌ها و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و تلاش در جهت تألیف منابع آموزشی، برنامه‌ریزی در جهت حفظ و احیا و توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی بومی استان گلستان، فرهنگ‌سازی عمومی درزمینهٔ آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و توسعه بسترهای اشتغال کارجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت مشارکتی اشاره کرد.

تجری اظهار امیدواری کرد: با انعقاد و امضای این تفاهم‌نامه گامی مؤثر در راستای اهداف این تفاهم‌نامه و همچنین توانمندسازی، توسعه و صیانت از اشتغال پایدار در استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی برداشته شود.

سید علیرضا حسینی، طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هم در این نشست ضمن اشاره به تعهدات این اداره کل، گفت: برابر این تفاهم نامه همکاری آموزشی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان بسترهای لازم برای بکارگیری استادکاران مهارتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برابر آئین نامه‌های مربوطه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: نظارت بر اجرای آموزش‌های مهارتی جهت توانمندسازی جوامع هدف، برنامه ریزی جهت ارزشیابی و برگزاری آزمون پایان دوره مهارت آموختگان، صدور گواهی نامه صلاحیت شغلی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان کارجو در حوزه صنایع دستی و گردشگری با رویکرد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان گلستان از دیگر تعهدات این اداره کل در این تفاهمنامه است.

کد خبر 4937909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha