۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۹

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۸۸۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز شهری و روستایی طی سال ۹۸ انجام شد

۸۸۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز شهری و روستایی طی سال ۹۸ انجام شد

سنندج - مدیرعامل شرکت گاز کردستان از اجرای ۸۸۳ کیلومتر شبکه گذاری در سال گذشته خبر داد و گفت: این حجم لوله گذاری برای گازرسانی به ۳۷۱ روستا، منطقه مسکونی کوخ و واحد صنعتی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری با اشاره به عملیات گازرسانی به روستاهای استان، اظهار داشت: سال گذشته ۴۶ روستا در هفته دولت، ۸۲ روستا و ۱۹ کوخ واقع شده در مناطق مرزی بانه در دهه مبارک فجر گازدار شده که با احتساب گازدار شدن این موارد تعداد روستاهای گازدار استان کردستان در پایان سال ۹۸ به هزار و ۲۹۶ روستا و ۱۹ کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی با جهش بسیار خوبی روبرو بوده است، افزود: نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی که در اوایل سال ۹۸ در حدود ۸۷ درصد بود با تلاش کارکنان شرکت گاز استان و همراهی پیمانکاران بخش اجرایی در پایان سال با جهش قابل ملاحظه‌ای به ۹۲ درصد نفوذ در جمعیت روستایی ارتقا یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال گذشته مشخص می‌شود هر روز ۲.۵ کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان انجام گرفته که پیش بینی می‌شود در سال ۹۹ با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستاهای باقیمانده حجم لوله گذاری به بیش از سه کیلومتر در هر روز افزایش یابد.

فعله گری به وضعیت نفوذ پذیری گاز طبیعی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: درصد نفوذ پذیری در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۲ درصد که در مجموع ۹۷.۵ درصد از کل جمعیت استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد کل مشترکین شرکت گاز استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ۵۴۰ هزار مورد است.

کد خبر 4943049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha