۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل:

تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود

تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود

اردبیل- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: انتظار داریم تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود چرا که واحدهای جدید در شرف تأسیس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیرموذن شامگاه سه‌شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: متأسفانه در استان اردبیل با وجود جوانان خوش‌فکر و واحدهای پویا و مستعد متأسفانه شاهد مشوق‌های دولتی نیستیم.

وی با بیان این‌که شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند نقش بسزایی در مدیریت شرکت‌های دانش بنیان ایفا کنند افزود: این امر زمانی محقق می‌شود که تسهیلات ارزان قیمت پرداخت و حمایت‌های مناسب از این شتابدهنده ها انجام گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: بخش خصوصی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان منعقد کرده است که نمونه بارز این حمایت صادرات محصولات شرکت‌ها به استان‌های همجوار و حتی خارج از کشور بوده است.

پیرموذن تصریح کرد: ما انتظار داریم تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود چرا که واحدهای جدید در شرف تأسیس هستند ولی فعلاً حمایتی صورت نگرفته است.

رشد ۲.۵ برابری اردبیل در تعداد شرکت‌های دانش بنیان

در ادامه حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان نیز گزارش از فعالیت‌های پارک را ارائه داد و گفت: از مبلغ ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای این مجموعه ۶ میلیارد تومان جذب شده و در صدد جذب مابقی اعتبار هستیم.

وی از جذب مبلغ یک میلیارد تومان برای تجاری‌سازی خبر داد و گفت: استان اردبیل از بابت تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۲.۵ برابر رشد داشته و این رشد در زمان شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید.

ابراهیم پور از حمایت خیرین و اتاق بازرگانی از پارک علم و فناوری قدردانی کرد و گفت تابه‌حال ۶۵۰ میلیون تومان از سوی خیرین به پارک پرداخت شده است.

کد خبر 4946013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حکیم IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      باید مسولان حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان داشته باشند نه تنها تسهیلات ارزان قیمت ، بلکه سقف تسهیلات را برای این شرکتها بالا ببرند.لطفا از محققان و شرکتهای دانش بنیان حمایت شود