۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۴

هشدار لوگزامبورگ به تل آویو:

فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

وزیر امور خارجه لوگزامبورگ به رژیم صهیونیستی نسبت به الحاق کرانه باختری هشدار داد و گفت این اقدام باعث به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در اروپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، «ژان آسلبورن»، وزیر امور خارجه لوگزامبورگ به رژیم صهیونیستی نسبت به الحاق کرانه باختری هشدار داد.

این مقام اروپایی گفته است که در صورت الحاق کرانه باختری، اتحادیه اروپا به صورت اجتناب ناپذیری کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

آسلبورن همچنین خواستار موضع‌گیری سرسختانه‌تری از سوی اتحادیه اروپا نسبت به الحاق بخش‌های وسیعی از کرانه باختری شده و به اقدامات تنبیهی همچون اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه تل آویو اشاره کرده است.

این مقام اروپایی با تشبیه کردن طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اقدام روسیه در ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه گفت: این مساله، نقض فاحش قانون بین الملل است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بیش از ۳۰% از مساحت کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود، ملحق کند؛ اقدام تجاوزگرانه‌ای که مورد انتقاد شمار زیادی از کشورها قرار گرفته است.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

کد خبر 4949665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha