۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳

از ظرفیت روحانیون و ریش سفیدان استفاده شود

پیگیری مشکل مردم «برخوردار»/ مسئله بر اساس مُر قانون حل می‌شود

پیگیری مشکل مردم «برخوردار»/ مسئله بر اساس مُر قانون حل می‌شود

نورآباد- امام جمعه نورآباد با اشاره به مشکل مردم «برخوردار» در خصوص فعالیت معدن شن و ماسه در این منطقه، گفت: مسئله در حال پیگیری است و مردم نیز بر انجام پذیرفتن مُر قانون تاکید دارند.

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت منطقه «برخوردار» و فعالیت معدن شن و ماسه در این منطقه، اظهار داشت: این مسئله به هیچ وجه یک مسئله سیاسی نبود.

مردم منطقه «برخوردار» خود را وابسته به نظام می‌دانند

وی با تاکید بر اینکه هر کسی این حرف را بزند محکوم است و در حق مردم «برخوردار» و حتی شهرستان دلفان ظلم محسوب می‌شود، عنوان کرد: مردم منطقه «برخوردار» مردمی بسیجی و ولایی بوده و در تمام عرصه‌های انقلابی حضور فعال داشته‌اند.

امام جمعه نورآباد با تاکید بر اینکه این منطقه شهدا و جانبازان فراوانی داشته است، افزود: مردم منطقه «برخوردار» خود را وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و برخی از شبکه‌های معاند مسئله را طور دیگری نشان می‌دهند.

مردم خواستار رفع مشکل به طور قانونی هستند

حجت الاسلام جمیاری با تاکید بر اینکه موضوعی که در این رابطه وجود دارد یک مسئله ملکی و راه بین مزارع است، افزود: فردی حدود ۱۲ سال پیش کارخانه‌ای را در این منطقه ایجاد کرده و تا کنون از روند فعالیت این کارخانه اعتراضاتی وجود نداشته و در حال حاضر ظاهراً مردم ادعا دارند که انفجارهای این کارخانه و معدن موجب اذیت و آزار آنها می‌شود، بهره وری کشاورزی آنها کم می‌شود و…، که چند نفری متأسفانه راه را بد به برخی از مردم نشان دادند و باعث شد که مردم تحریک شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از این مردم می‌توانستند یک وکیل بگیرند از طریق قانون مسائل خود را پیگیری کنند، افزود: در قانون جمهوری اسلامی ایران طبق ماده‌های قانونی، مردم خواسته‌های خود را از طریق دادگستری می‌توانستند پیگیری کنند چرا که با این اقدام به طور قطع مشکل حل می‌شد.

امام جمعه نورآباد، بیان داشت: در حال حاضر خدا را شکر وضعیت در منطقه خوب است، «برخوردار» بسیار آرام است و دیگر اتفاقی رخ نداده، مردم خواستار مباحث قانونی هستند، همه ما، مسئولان و خود مردم بر انجام پذیرفتن مُر قانون تاکید دارند و خواستار این هستند که مسئله قانونی حل شود.

نباید در حق مردم اجحافی صورت گیرد

حجت الاسلام جمیاری با تاکید بر اینکه آن موقع مقداری کج سلیقگی صورت گرفت وگرنه در مناطق ما که به صورت عشیره‌ای است می‌توان به صورت عشیره‌ای و نشست بزرگان این مسائل را حل کرد، بیان داشت: مردم نیز اگر خواسته‌ای دارند از طریق قانونی اقدام کنند، همه ما اصرار داریم که این مسئله به صورت قانونی حل شود.

وی، تاکید کرد: در حال حاضر موارد در قالب تهیه مستندات در حال پیگیری است و از طرف دیگر کارخانه نیز باید فعال باشد و مردم نیز با آرامش به زندگی معمولی خود ادامه بدهند.

امام جمعه نورآباد با تاکید بر اینکه از طرف دیگر با توجه به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری باید از کارخانه نیز حمایت شود، عنوان کرد: در این راستا هم باید تولید صورت گیرد و از طرف دیگر هم نباید در حق مردم اجحافی صورت گیرد و موجب آزار و اذیت مردم شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیت و ریش سفیدان برای حل مشکلات

حجت الاسلام جمیاری، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت در منطقه خیلی خوب است، شورای تأمین یک سری مصوبات داشته و مسئله در حال رفع است و رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان لرستان نیز برای رفع این گونه مشکلات و اختلافات ملکی، از وجود ائمه جمعه در شهرستان‌ها، ریش سفیدان و بزرگان طوایف استفاده کنند، گفت: به طور حتم این امر در رفع مسائل و مشکلات خیلی تأثیر گذار است.

امام جمعه نورآباد، بیان داشت: مسئولان از ظرفیت روحانیون استفاده کنند، اکثر شهرستان‌ها علما، حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه، جماعات و افرادی ریش سفید دارند که می‌توان از ظرفیت آنها برای حل مشکلات به بهترین نحو استفاده کرد.

کد خبر 4950133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha