۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

ثبت نام ۷۵۰ هنرمندصنایع دستی خسارت دیده از کرونا در سامانه «کارا»

ثبت نام ۷۵۰ هنرمندصنایع دستی خسارت دیده از کرونا در سامانه «کارا»

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت نام ۷۵۰ هنرمند صنایع دستی لرستان در سامانه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری (کارا) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در سخنانی اظهار داشت: با توجه به پایش خسارت‌های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا که در سطح کارگاه‌های صنایع دستی استان انجام گرفت ۷۵۰ نفر در ارتباط با تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری (کارا) در خصوص خسارات ناشی از بیماری کرونا و وقوع سیل فروردین ماه سال ۹۸ ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت هنرمندان صنایع دستی استان فعالیت آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا، مسائل مرتبط به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، حفاظتی و پروتکل‌های بهداشتی به ۱۵۰ کارگاه فعال در حوزه صنایع دستی استان ابلاغ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در همین مدت به لحاظ همکاری با زنجیره تولید و شبکه درمان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار ماسک بهداشتی نیز توسط هنرمندان شاغل در کارگاه‌های صنایع دستی استان تهیه شده است.

قاسمی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از شیوع و همه گیری ویروس کرونا در محیط کارگاه‌های صنایع دستی، به صورت مستمر دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی و نصب بنر اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 4956737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha