۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵

رویترز گزارش داد؛

برگزاری دور دوم انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه

برگزاری دور دوم انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه

فرانسه امروز یکشنبه صحنه برگزاری انتخابات شهرداری است؛ رقابت هایی که به عنوان پیش درآمدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ این کشور مطرح است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مردم شهرهای مختلف فرانسه امروز یکشنبه با رعایت پروتکل بهداشتی در خصوص ویروس کرونا، به پای صندوق های رای رفته اند تا در دور دوم انتخابات شهرداری ها شرکت کنند.

این انتخابات با توجه به آنکه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲ برگزار می شود دارای اهمیت است و پیروزی چهره ها و احزاب مورد حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، در این رقابت ها می تواند نوید بخش پیروزی ماکرون در انتخابات ۲۰۲۲ باشد.

از همین رو رقابت اصلی در شهر پاریس است. انتخابات شهرداری ها در خصوص شهر پاریس و نتیجه آن همواره نقش پررنگی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور داشته است.

با توجه به شرایطی که در ابتدای سال جاری میلادی برای نامزد مورد نظر ماکرون در انتخابات شهرداری پاریس رخ داد و وی متهم به فساد اخلاقی گردید در حال حاضر شانس اصلی پیروزی در انتخابات شهرداری پاریس «آنه هیدالگو» شهردار فعلی این شهر که از چهره های مخالف ماکرون محسوب می شود، است.

کد خبر 4960565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha