۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

مهر گزارش می دهد؛

کردستان درتاسوعا سیاه‌پوش شد/عزاداری بارعایت مسائل بهداشتی

کردستان درتاسوعا سیاه‌پوش شد/عزاداری بارعایت مسائل بهداشتی

سنندج - مراسم عزاداری اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های استان کردستان هم‌زمان با تاسوعای حسینی با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده برگزار شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز همزمان با جای جای ایران اسلامی شهرهای مختلف استان کردستان نیز شاهد برگزاری عزاداری تاسوعای حسینی بود و اقشار مختلف مردم در قالب دسته‌جات و هیئت‌های مختلف و ضمن رعایت تمامی پروتکل‌های اعلام شده، عزاداری خود را برگزار کردند.

با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی مسئولان، برگزاری مراسم‌های عزاداری در روز تاسوعای حسینی از سوی هیئت‌های مختلف مذهبی در استان کردستان در سایه رعایت تمامی پروتکل‌های اعلام شده انجام گرفت.

هر چند که در امسال و در راستای مقابله با شروع ویروس کرونا دیگر خبری از حضور هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری در معابر و خیابان‌های شهرهای مختلف استان نبود ولی اقشار مختلف مردم با تجمع‌های کوچک و با رعایت تمامی پروتکل‌های اعلام شده در روز تاسوعای حسینی به عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداختند.

همکاری خوب هیأت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری در روز تاسوعای حسینی در این استان، بیان کرد: خوشبختانه در سایه همکاری و تعامل بسیار خوب تمامی هیئت‌های مذهبی استان کردستان مراسم دهه نخست محرم امسال در بهترین شرایط ممکن برگزار شد.

نورعلی خزایی ضمن اشاره به همراهی و همکاری خوب هیئت‌های مذهبی و رعایت تمامی مسائل بهداشتی اعلام شد، گفت: خوشبختانه در استان کردستان ما شاهد همکاری و تعامل بسیار خوبی از سوی هیئت‌های مذهبی بودیم و هیچ گونه مشکل و مسئله‌ای در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری به‌وجود نیامد.

وی برگزاری مراسم‌های مختلف در فضای باز و همچنین رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را از ویژگی‌های ایام محرم در استان کردستان عنوان کرد و افزود: توزیع کمک‌های مومنانه از سوی هیئت‌های مذهبی با همکاری و حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی از دیگر ویژگی‌های مهم محرم امسال بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه در سایه همکاری و حمایت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل تبلیغات اسلامی تاکنون در چندین مرحله کمک‌های مؤمنانه در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در بیجار لغو شده است

همچنین براساس اعلام فرماندار بیجار، هر گونه مسافرت به این شهرستان برای شرکت در مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به ویژه برنامه گل گیران ممنوع شده است.

علی اکبر ورمقانی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بیجار در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا بیان کرد در راستای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس مراسم‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و می‌شود.

وی از لغو مراسم ویژه گل گیران در شهر بیجار خبر داد و افزود: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری و گلگیران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان بیجار لغو شده است و انتظار داریم که همه شهروندان ضمن انجام عزاداری‌های خود در قالب قوانین و مقررات اعلام شده از هرگونه تجمع‌های غیر ضروری جلوگیری کنند.

از سوی دیگر شهرهای استان کردستان نیز خبر می‌رسد که امروز و در روز تاسوعای حسینی مراسم‌های عزاداری بیشتر در فضای باز و با رعایت تمامی پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است.

کد خبر 5010996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha