۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

توسط انتشارات ثانیه؛

ترجمه کتاب «جامعه اطلاعاتی» چاپ شد

ترجمه کتاب «جامعه اطلاعاتی» چاپ شد

کتاب «جامعه اطلاعاتی» نوشته رابرت حسن با ترجمه داود آقارفیعی توسط انتشارات ثانیه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «جامعه اطلاعاتی» نوشته رابرت حسن به‌تازگی با ترجمه داود آقارفیعی توسط انتشارات ثانیه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب استاد دانشگاه ملبورن استرالیا است و «جامعه اطلاعاتی» تلاشی برای بررسی ادعاهای مختلف درباره جامعه اطلاعاتی است؛ چه ‌آن دیدگاه‌هایی که دنبال تقویت این‌مفهوم هستند و دنیا را در آن قالب به‌صورت یک حالت رؤیاگونه می‌یابند و چه رویکردهای انتقادی و بازتابی که در این عرصه به وجود می‌آورند.

رابرت حسن در این‌کتاب تلاش کرده شایستگی‌های هر دو دیدگاه را در چارچوب تفسیری خود بسنجد و بررسی و قضاوت کند. او در این‌زمینه بیش از پرداختن به مبانی نظری صرف، نگاهی واقع‌گرایانه داشته است. استدلال نویسنده کتاب موردنظر، نه‌تنها این است که باید مفاهیمی نظیر سیاست، اقتصاد، تفکر و پویایی فناورانه که واقعیت جامعه ‌اطلاعاتی را می‌سازند، درک کرد؛ بلکه باید فهمید چه‌چیزی شناخت ما را از این واقعیات می‌سازد و به‌طور ویژه باید دانست اطلاعات چیست و مصرف و تولید ما در این زمینه چه ابعادی دارد.

ترجمه داود آقارفیعی از «جامعه اطلاعاتی» توسط غلامرضا آذری استاد رشته علوم ارتباطات ویراستاری و با مقدمه‌ای از پروفسور یحیی کمالی‌پور همراه شده است. مخاطبان این‌کتاب پژوهشگران، دانشجویان علوم ارتباطات، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی و علاقه‌مندان به مباحث ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5019573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha