۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۱۲

در ادامه جنگ انتخاباتی آمریکا؛

مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد

مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد

یکی از افراد بلندپایه‌ای که مسئول تحقیق پیرامون پرونده تبانی ادعایی ترامپ و روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ است؛ از مقام خود در وزارت دادگستری آمریکا استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر دادستانی فدرال ایالت «کنتیکت» آمریکا از استعفای «نورا دانهی» (Nora Dannehy) خبر داد که از دستیاران ارشد دادستانی در زمینه تحقیق در باب پرونده تبانی ادعایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶، بوده است.

البته دفتر دادستانی به دلایل استعفای دانهی اشاره‌ای نکرد حال آنکه پیشتر روزنامه «هارت‌فورد کورانت» گفته بود تیم بازرسی به دلایل سیاسی تحت فشار است تا نتایج تحقیقات خود را پیش از موعد منتشر کند و همین امر می‌تواند دلیل استعفای این مقام وزارت دادگستری باشد.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا نیز پیشتر گفته بود که ممکن است برخی نتایج به دست آمده از سوی دانهی را پیش از انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) منتشر کند.

این درحالی است که دموکرات‌ها می‌گویند این اقدام در راستای تلطیف افکار عمومی به نفع ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ انجام می‌شود.

دموکرات‌ها مدعی هستند که روسیه روند انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا را به نفع ترامپ دستکاری کرده حال آنکه جمهوریخواهان اتهام مشابهی را مبنی بر دخالت چین در انتخابات ۲۰۲۰ به نفع پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها مطرح می‌کنند.

کد خبر 5021515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha