۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷

مستند پرتره «قصه آرشاک» رونمایی می‌شود/ تجلیل از دوبلور پیشکسوت

مستند پرتره «قصه آرشاک» رونمایی می‌شود/ تجلیل از دوبلور پیشکسوت

مراسم پاسداشت آرشاک قوکاسیان دوبلور پیشکسوت ایرانی و رونمایی از مستند «قصه آرشاک» ششم مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «قصه آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان از تولیدات جدید شبکه مستند سیما یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور مدیر شبکه مستند سیما و جمعی از هنرمندان عرصه دوبله و دوستداران فرهنگ در شهرک غرب، بلوار ایران‌ زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در ۵۷ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری آرشاک قوکاسیان می‌پردازد.

توکلی درباره این مستند گفت: قوکاسیان زاده ۶ مهر ۱۳۲۳، گوینده و دوبلور ایرانی در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا اوایل سال ۶۲ به جای شخصیت‌های جوان در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی و خارجی گویندگی کرده‌ است. او سپس به کانادا مهاجرت می کند و سال ۸۷ به دنیای دوبله بازمی گردد.

وی افزود: از مهمترین کارهای قوکاسیان می توان به «اسب جنگی» ساخته استیون اسپیلبرگ اشاره کرد که بعد از بازگشتش به ایران انجام گرفته است.

این کارگردان عنوان کرد: در «قصه آرشاک»  قوکاسیان درباره ورودش به دوبله، اینکه چرا مهاجرت کرد و سال هایی که در کانادا بود چه بر او گذشت و  همچنین اینکه چه شد به ایران بازگشت، صحبت خواهد کرد.

کد خبر 5033220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha