۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶

درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان افغانستان

درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان افغانستان

پلیس بدخشان افغانستان از ادامه درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در مناطق مختلف این ولایت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، ثناءالله روحانی سخنگوی فرمانده پلیس ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان امروز سه‌شنبه در سخنانی اعلام کرد: درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی این کشور و شبه‌نظامیان طالبان در شهرستان‌های یفتل، ارگو، کشم، میامی، وردوج و جرَم این ولایت ادامه داشته و طی چند روز اخیر بیش از ۳۰ عضو این گروه کشته و دست‌کم ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وی با بیان این‌که این تلفات طالبان در مناطق مختلف بدخشان روی داده است، افزود: طی عملیات جداگانه نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای هوایی ارتش در شبانه‌روز گذشته در منطقه درگَک شهرستان یفتل عُلیا، ۸ شبه‌نظامی این گروه کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. همچنین در یک عملیات دیگر در شهرستان وردوج ۵۵ عضو طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

ثناءالله روحانی در ادامه اضافه کرد: شبه‌نظامیان طالبان روز گذشته به منطقه «دره جیم» شهرستان کِشم حمله کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شده و ۳ عضو این گروه کشته و یک تن دیگر زخمی شده و مجبور به عقب نشینی شده‌اند.

گفتنی است بخش‌هایی از ولایت بدخشان از جمله شهر فیض‌آباد مرکز این ولایت اخیرا دستخوش ناآرامی شده و از دو هفته به این‌سو، شاهد حملات سنگین طالبان بوده است.

کد خبر 5052792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha