۵ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۱

فرمانده سپاه استان مرکزی تاکید کرد؛

نقش موثر مردم در اجرای پروژه های محرومیت زدایی استان مرکزی

نقش موثر مردم در اجرای پروژه های محرومیت زدایی استان مرکزی

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در اجرای پروژه های محرومیت زدایی استان مرکزی نقش آفرینی مردم انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کریمی عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با مدیر کل و معاونین دادگستری استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در سال‌های اخیر پروژه‌های محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی استان و سپاه انجام شده است که می‌توان به اجرای بیش از ۶۴۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در سال گذشته اشاره کرد.

وی ادامه داد: رویکرد سپاه و بسیج استان مرکزی در اجرای طرح‌ها ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی در سطح شهرستان‌ها و روستاها است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح‌های مرتبط با آب کشاورزی در مناطق محروم عنوان کرد: این طرح‌ها با هدف کمک به ایجاد اشتغال، افزایش سطح زیر کشت و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی اجرا شده است.

کریمی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایه روبی قنوات که در مجموع ۳۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شده است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب جلوگیری کرده است.

کریمی نقش آفرینی مردم در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی را مهم برشمرد و گفت: هرکجا مردم نقش آفرینی کنند به طور قطع نشاط بخش خواهد بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به اقدامات مهمی از قبیل ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین، ایجاد کارگاه تولید اسکلت پیچ و مهره‌ای برای اولین بار در سطح کشور در استان و ایجاد اشتغال ۶۰ نفره برای جوانان، سازماندهی ۲۱ هزار جهادگر بسیجی در قالب یک هزار و ۱۵۰ گروه جهادی، ایجاد اشتغال ۶۷۰ نفره با ۵۵۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه، توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و توزیع بیش از پنج میلیون ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی در طول یک سال گذشته اشاره کرد.

کریمی گفت: از دیگر اقدامات مهم بسیج سازندگی در طول یک سال گذشته توزیع یک هزار و ۱۱۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان، کمک به سیل زدگان، اقدامات همه جانبه برای مقابله با کرونا، تشکیل دهکده اقتصاد مقاومتی، رصد و پالایش صنایع و کارخانجات در سطح استان و ارائه خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی است.

کد خبر 5080789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha