۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۳

اردوغان با تقبیح پاریس؛

اروپا تاوان رفتارهای نادرست خودتحت عنوان آزادی رسانه را می‌پردازد

اروپا تاوان رفتارهای نادرست خودتحت عنوان آزادی رسانه را می‌پردازد

رئیس جمهور ترکیه با تقبیح الیزه در حمایت از اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: اروپا تاوان رفتارهای نادرست خود تحت عنوان آزادی رسانه را می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: اگر رفتارهای نادرستِ انجام شده تحت عنوان آزادی رسانه متوقف نشود، مشکلات آن را نه فقط اروپا، بلکه تمامی بشریت متحمل خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص ادامه داد: رهبری جریان‌های اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی توسط رسانه‌های گروهی واقعا شرم‌آور است.

وی در ادامه با تقبیح الیزه در حمایت از اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: آن ها (مدعیان آزادی) در برابر محاصره رسانه‌ها توسط دولت فرانسه، حتی یک جمله انتقادی هم ننوشتند.

این در حالیست که وی پیشتر نیز در سخنانی خطاب به الیزه اعلام کرده بود: شما نیز از نزدیک پیگیری می‌کنید که اخیراً تحت عنوان آزادی اندیشه در فرانسه به پیامبر اهانت کردند. توهین به مقدسات افراد هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد. بزرگترین دلیل بی پروایی دشمنان اسلام و بشریت، کاهلی و غفلت مسلمانان است. مسلمانان نه تنها در اقتصاد، سیاست، دفاع و دیپلماسی بلکه در میان خودشان نیز دچار تفرقه شده‌اند. آنهایی که از کسانی که قرآن را آتش زده حمایت، توهین کنندگان به پیامبر را تشویق می‌کنند و حملات به مساجد را نادیده می‌گیرند، همه این کارها را نه به نام آزادی، بلکه برای مخفی نگه داشتن فاشیسم درونیِ خود انجام می‌دهند.

گفتنی است که پس از حمله هشتم آبان ماه یک فرد مسلح با چاقو به کلیسای «نوتردام» در شهر «نیس»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به حمایت از اهانت نشریه این کشور به ساحت پیامبر اکرم (ص) پرداخته و مواضع اسلام‌ستیزانه ای را علیه این دین آسمانی اتخاذ کرده بود؛ اقدامی که با واکنش گسترده ای در سراسر جهان مواجه شد.

کد خبر 5085649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha