۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تشریح آخرین جزئیات عملیات امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان

تشریح آخرین جزئیات عملیات امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با تشریح جزئیات امدادرسانی در مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: تاکنون به بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان امدادرسانی شده است.

مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات آخرین امدادرسانی‌ها در سیل استان خوزستان، گفت: بر اساس اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی در تاریخ ۶ و ۱۰ آذر ماه، در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه شمال و شرق خوزستان و رخداد بارش باران آماده باش لازم به استان‌ها اعلام شد.

وی با توضیح درخصوص اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در کشور، عنوان کرد: پس از اعلام احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی در استان خوزستان، وضعیت آماده باش و نارنجی از سوی سازمان امداد و نجات به مراکز امداد و نجات هوایی در سطح کشور اعلام شد. به دنبال آن نیز اطلاعات لازم با مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، تهیه نقشه مربوط به تغییرات شرایط جوی و جلسه با استان‌های فعال در عملیات سیل و آبگرفتگی در استان‌های معین انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با توضیح درخصوص جزئیات سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور، خاطرنشان کرد: ۸ استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین، ایلام، گلستان و لرستان در سیل اخیر درگیر بودند و به ۱۳۷ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین امدادرسانی شده است.

ولی پور افزود: تاکنون نیز به ۱۸ هزار و ۷۱۷ نفر امدادرسانی شده، ۷۱۸ نفر اسکان اضطراری یافته، ۷ نفر نجات و به مناطق امن منتقل شده و ۳ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: با کمک ۱۶۷ تیم عملیاتی و ۷۵۶ نفر نیروی امدادی نیز تخلیه آب از ۱۲۹ واحد مسکونی انجام شده و امدادرسانی در خوزستان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره بر اقلام توزیع شده میان هموطنان سیل زده، ابراز داشت: تاکنون ۱۳۰ دستگاه چادر، بیش از ۵ هزار تخته پتو، ۹۰۰ عدد چراغ والور، ۴۸۰ بسته بهداشتی و اقلامی ازجمله موکت، برنج، نایلون، کنسروجات، ۹۷۰ بسته غذایی، مواد شوینده، قند و شکر، آب معدنی، نان، حبوبات و سایر اقلام زیستی میاد آسیب دیدگان توزیع شده است.

ولی پور با بیان اینکه بارش شدید باران موجب وقوع سیل و آب گرفتگی در ۱۷ شهرستان استان خوزستان شده است، تصریح کرد: در همین راستا نیز ۴ تیم واکنش سریع به شهرستان‌های ماهشهر و اهواز اعزام شدند و ۴ مدرسه نیز جهت اسکان اضطراری هموطنان آماده سازی شدند.

وی توضیح داد: در جریان عملیات‌های امدادی نیز ۵۰۰ خودرو از آب گرفتگی رها شده و ۵ فروند قایق و ۸۷ دستگاه خودرو امدادی ازجمله آمبولانس و خودروهای پشتیبانی مورد استفاده قرار گرفتند.

کد خبر 5088277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha