۷ تیر ۱۳۸۶، ۱۸:۵۰

جبهه خلق شاخه فرماندهی کل خواستار استعفای فوری ابومازن شد

جبهه خلق شاخه فرماندهی کل خواستار استعفای فوری ابومازن شد

جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل امروز پنجشنبه خواستار استعفای فوری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبهه خلق شاخه فرماندهی کل به ریاست "احمد جبرئیل" با صدور بیانیه ای در شهر دمشق از "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا از ریاست این تشکیلات و ریاست سازمان آزادی بخش فلسطین استعفا دهد.

این بیانیه افزود : نتایج دسیسه آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن مقاومت و سلاح آن از طریق تصمیمات اخیر ابومازن نمایان شده است زیرا وی نیروهای مقاومت را صرفا شبه نظامی و حماس را قانون شکن دانسته است.

جبهه خلق افزود: ابومازن به دولت بوش و کابینه اولمرت فرصت و بهانه ای برای ادامه محاصره علیه ملت فلسطین داده است لذا باید فورا استعفای خود را تقدیم کند.

این جبهه تاکید کرد : ابومازن صلاحیت های خود را به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان به نحو متوازن و درست انجام نداده است و باید استعفای فوری خود از ریاست تشکیلات خودگردان را به عنوان مقدمه ای برای برگزاری انتخابات جدی و واقعی و مهیا شدن فضای گفتگوی فراگیر (داخلی) تقدیم کند.

این بیانیه اشاره کرد : توافق ابومازن و اولمرت منجر به بسته شدن قراردادی امنیتی میان دوطرف مبنی بر آزادی فقط 250 اسیر جنبش فتح در مقابل تعهد ابومازن برای خلع سلاح گروههای فلسطینی شده است.

این جبهه همچنین درباره "توافق میان ابومازن و اولمرت برای تقویت دستگاههای تشکیلات خودگردان و پیشتبانی از آنها توسط نیروهای بدر مستقر در اردن و الحاق نیروهای اطلاعاتی اردن برای نظارت بر اجرای برنامه حمایت از تشکیلات خودگردان و طرح امنیتی آن" هشدار داد.

جبهه خلق همچنین درباره "خطر امتداد فتنه سیاسی و امنیتی به کرانه باختری هشدار داد و خواستار هوشیاری گروههای مقاومت و مردم فلسطین و مقابله با هربرنامه ای شد که به حقوق ملت فلسطین و مقاومت آنها زیان وارد می کند".

کد خبر 509464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha