۱۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۴

با حضور مسئولان و در دانشگاه تهران؛

مراسم سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» برگزار شد

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (جمعه) در دانشگاه تهران برگزار شد.

به علت ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردمی این مراسم بدون اجتماع مردمی تشکیل شد و تنها جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، میهمانان خارجی و تعدادی از خانواده‌های شهدا در آن شرکت کرده بودند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، اولین سخنران نخستین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی بود. رئیس قوه قضائیه نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

پس از سخنرانی فرمانده نیروی قدس سپاه، تعدادی از نمایندگان مقاومت به ایراد سخنرانی پرداختند.

عراق در کنار فلسطین است

رئیس الحشدالشعبی با بیان اینکه ما عزادار فرمانده قاسم سلیمانی هستیم، گفت: مردم عراق عاشق شهید سلیمانی شدند، در شرایطی که منطقه تحت یک آگاهی کاذب قرار گرفت.

وی افزود: مردم عراق توانستند راه صحیح حضور در همه مسائل ملت را بدانند، از جمله مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است. ما این را مدیون فرمانده شهید قاسم سلیمانی هستیم.

فالح الفیاض با بیان اینکه عراق نمی‌تواند مسیری را طی کند که برخی از افراد ضعیف النفس طی کردند، تصریح کرد: عراق در کنار فلسطین باقی خواهد ماند.

مرد عمل هستیم؛ انتقام می‌گیریم

هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز طی سخنانی، گفت: خون شهید سلیمانی هنوز در رگ‌های محور مقاومت در حال جوشیدن است، محوری که وی با روح خود ابداع و بازخرید کرد

وی با بیان اینکه ترامپ تصور می‌کرد با ترور شهید سلیمانی، محور مقاومت از هم می‌پاشد افزود: مقاومتی که شهید سلیمانی با هوشیاری خود از آن تغذیه کرد و به آن روح و خون بخشید، در همه میادین باقی خواهد ماند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه پرچمدار شهید قاسم سلیمانی یک پرچم بلند باقی خواهد ماند و رزمندگان مقاومت آن را بر فراز گنبد «الاقصی الشریف» بالا می‌برند، گفت: شهید سلیمانی قبل و بعد از شهادت فاتح و رهبر واقعی جهاد است. ما مرد عمل هستیم و از آمریکا انتقام خواهیم گرفت.

«حاج قاسم» در راس مجاهدان قدس شریف بود

«زیاد نخاله» در این مراسم با بیان اینکه شهادت می‌دهم «حاج قاسم» در رأس مجاهدان ملت فلسطین از قدس و فلسطین دفاع می‌کرد، گفت: او فرماندهی بود که برای اسلام زندگی مجاهدانه‌ای داشت، گفت: شهید سلیمانی از همه عنوان‌ها و معادلات و صفات بزرگ‌تر بود و در میدان‌های نبرد حاضر و فعال بود، به طور خاص در جبهه فلسطین حاضر بود و نبردهایی که انجام می‌داد برای آن بود که به فلسطین و مجاهدین فلسطینی زندگی جدیدی عطا کند و اشغالگری صهیونیستی را از ملت فلسطین و این کشور بزداید.

وی اظهار داشت: شهادت می‌دهم موشک‌هایی که پایتخت رژیم صهیونیستی را در هم کوبید خود حاج قاسم در رساندن آن‌ها به مجاهدین فلسطینی نظارت داشت و علاوه بر آن بر رساندن تخصص‌ها تجارب و دانش‌های متعدد دیگری بر فلسطین نظارت می‌کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: حاج قاسم پرچم حمایت از فلسطین را بر دوش داشت، مجاهد زیست و تمنای شهادت در خاک فلسطین را داشت.

وعده «انتقام سخت» قطعی است

حسین امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی، نیز گفت: آمریکا بداند وعده «انتقام سخت» قطعی و جدی است.

کد خبر 5109555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha