براساس گزارش جدید؛

آمریکا دوز واکسن مدرنا را برای تزریق نصف می کند!

آمریکا دوز واکسن مدرنا را برای تزریق نصف می کند!

طبق گزارشی جدید، مقامات دولت آمریکا مشغول مذاکراتی با شرکت مدرنا هستند تا به برخی از افراد به جای ۲ دوز، یک دوز واکسن را تزریق کنند و به این ترتیب واکسیناسیون را گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یکی از مقامات فدرال آمریکا، دولت این کشور تصمیم دارد برای تسریع فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ به برخی از افراد نیمی از دوز واکسن مدرنا را تزریق کند.

منصف سلاوی مدیر طرح «عملیات فوق سریع» در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» اعلام کرد مقامات مشغول مذاکره با شرکت مدرنا و سازمان غذا و دارو درباره این ایده هستند.

این درحالی است که واکسن مدرنا برای ایجاد ایمنی در بدن انسان باید در ۲ دوز تزریق شود.

سلاوی در این باره گفت: تزریق نیمی از دوز مورد نیاز واکسن مدرنا به افراد ۱۸ تا ۵۵ سال (یک دوز به جای ۲ دوز) به معنای ایمن سازی دو برابری جمعیت در مقابله با ویروس کرونا است. می‌دانیم واکنش ایمنی که نصف دوز واکسن مدرنا در بدن انسان ایجاد می‌کند با دوز کامل یکسان است.

البته مدرنا و مقامات سازمان غذا و دارو آمریکا در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که سازمان غذا و دارو آمریکا علاوه بر واکسن مدرنا، محصول شرکت فایزر و «بی و ان تک» را نیز تأیید کرده است که البته در ۲ دوز باید به افراد تزریق شود. با این وجود میزان واکسیناسیون در این کشور هنوز به میزان تعیین شده نرسیده است. زیرا مقامات امیدوار بودند تا پایان ۲۰۲۰ میلادی ۲۰ میلیون نفر را واکسینه کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرده تاکنون بیش از ۴ میلیون دوز از واکسن‌های کووید ۱۹ را به افراد تزریق کرده است.

کد خبر 5113621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha