۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰

با عبور از «ادینیو»

«لوسیانو پریرا» بهترین گلزن خارجی لیگ برتر ایران شد

«لوسیانو پریرا» بهترین گلزن خارجی لیگ برتر ایران شد

لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی تیم فولاد خوزستان با گلزنی در دیدار با مس رفسنجان عنوان بهترین گلزن خارجی لیگ برتر ایران را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال امروز دوشنبه تیم فولاد خوزستان به مصاف مس رفسنجان رفت.

گل نخست این بازی در دقیقه ۵۶ توسط لوسیانو پری را مهاجم برزیلی فولاد به ثمر رسید. این گل برای پری را ملقب به «شیمبا» ویژه و خاص بود چرا که وی موفق شد تعداد گل‌های زده خود را به عدد ۸۳ افزایش بدهد و عنوان بهترین گلزن خارجی لیگ ایران را از آن خود کند.

این عنوان پیش از این در اختیار «لوسیانو ادینیو» دیگر مهاجم برزیلی فوتبال ایران بود که ۸۲ گل به ثمر رسانده بود. پری را آخرین بار در بازی با استقلال گلزنی کرده و به رکورد ادینیو رسیده بود.

شیمبا حالا با ۸۳ گل عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ را از آن خود کرده و تا پایان فصل این فرصت را دارد که گلهای خود را افزایش بدهد.

در تاریخ لیگ برتر ایران رضا عنایتی (۱۴۷)، مهدی رجب زاده (۱۱۵)، آرش برهانی (۱۱۵) و فریدون فضلی (۸۵) بیشتر از پری را گلزنی کرده‌اند و شاید این مهاجم برزیلی بتواند در همین فصل فضلی را هم پشت سر بگذارد.

کد خبر 5114072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha