۶ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۵۰

در گفتگو با مهر اعلام شد

قیمت گوشت قرمز را بالا برده‌اند که واردات توجیه پیدا کند

قیمت گوشت قرمز را بالا برده‌اند که واردات توجیه پیدا کند

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام با اشاره به اینکه با توجه به شرایط تولید، مصرف گوشت و ممنوعیت صادرات، افزایش نرخ قابل پذیرش نیست، گفت: عده ای درحال بر هم زدن آرامش بازار برای اهداف خاص هستند.

منصور پوریان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه آیا دلیل افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز قاچاق گوسفند از کشور است؟، گفت: به هیچ عنوان دلیل این گرانی نمی‌تواند قاچاق باشد.

وی با اشاره به کاهش قیمت دلار و همچنین اعمال کنترل‌های شدید در مرزبانی‌های کشور، افزود: با این شرایط قاچاق دام نمی‌تواند به شکل گسترده باشد و حتی اگر وجود داشته باشد، بسیار محدود است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به وضعیت تولید گوشت قرمز و انباشت دام در کشور، گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای با اهداف خاص به دنبال برهم زدن آرامش بازار و سوءاستفاده از این موقعیت هستند تا بستر واردات را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه عمده دامداران کشور ناله می‌کنند که دام روی دستشان مانده است، افزود: وقتی دامدار می‌خواهد گوشت تولیدی خود را بفروشد خریدار وجود ندارد و همه می‌گویند که بازار اشباع است. از طرف دیگر بخاطر شیوع کرونا مصرف گوشت قرمز حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و شرکت پشتیبانی امور دام نیز اقدام به خرید توافقی از دامداران کرده و هر کیلوگرم گوشت گوساله نر چند تکه شده را به قیمت ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کند.

پوریان تصریح کرد: با این شرایط ما پیش بینی کاهش قیمت‌ها را داشتیم اما در کمال ناباوری قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است و دلیل آن را چیزی جز سوداگری عده‌ای خاص نمی‌دانم.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت گوشت در حالی اتفاق افتاده که ما طی همین چند ماه اخیر حدود ۵۰ هزار تن گوشت گوسفند و گوساله در کشور تولید کرده‌ایم و با توجه به شرایط تولید و بازار داخل و همچنین ممنوع بودن صادرات، افزایش قیمت غیرمنطقی و غیرقابل پذیرش است.

این فعال بخش خصوصی همچنین از قیمت گذاری اخیر دولت در خصوص گوشت‌های وارداتی و تعیین قیمت ۱۲۰ هزار تومان برای یک کیلوگرم گوشت گوساله انتقاد کرد و افزود: این اقدام نیز در افزایش نرخ گوشت بی تأثیر نبوده و مشخص نیست چرا ستاد تنظیم بازار چنین کاری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دو روز قبل علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۱۰ هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی خبر داده و گفته بود: تنها در یک روز قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی افزایش ۱۰ هزار تومانی داشته و در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مراکز عرضه با قیمت ۱۱۵ هزار تومان توزیع می‌شود. این در حالی است که متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مراکز عرضه در پایان هفته گذشته ۱۰۵ هزار تومان بود.

کد خبر 5129405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      10 0
      تولید کننده مظلوم و بی صاحب در مقابل مافیای قدرتمند واردات و بانکهای خونخوار هیچ کاری نمی تواند انجام دهد مگر خضر مبارک پی در اید به یمن همتش کاری گشاید
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام دام دار گوشت هرچند هم بالا بره تازه ورشکست شدن چون تولید هرکیلو گوشت جدا از هزینه تلفات وبیماری و نگهداری هر گیلو دام زنده50 تومان هزینه دارد
    • امیر IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
      بنزین ماشین برنج عدس نخود همه چیز نمک دلار طلا ده برابر شده گوشت دو برابر شده خودتون را کشتید باشه چشم دیگه غلط کنیم دامداری را ادامه بدیم
    • دامدار IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      اگر قیمت ملک سه برابر قیمت ماشین چندبرابرسایراقلام چندبرابرشودهیچ حرف وسخنی نیست ذرت دامی ۱۳۰۰بشود۴۵۰۰جودامی ۱۵۰۰بشود۵۵۰۰کاه ۱۰۰۰بشود۲۵۰۰واکسن دامی چندبرابرشودبعدپشتیبانی اموردام گوشت ۸۰هزاربخردیعنی دامدارادمی نداردحقش گرفته شودننگ برشما
    • شاهین IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      میدونی جو یونجه کیلو ۵هزارتومانه یه گوسفند 30کیلویی درعرض یک سال روزی 10هزارتومن میخوره، میشه 3600اونوقت انتطار ارزونی داری، یا بی خبرید مسولین باکفایت...؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه واقیت دارد این حرام خور دولتمردان هستند که از آمریکا و اسرائیل هم بدتر هستند .
    • بی نشان IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      واقعا باید تاسف خورد به اظهار نظر این اقا جو از کیلویی 2000رسیده به 6000کاه 10 برابر شده یونجه و... دارو هر کدوم چند برابر شدن ولی قیمت دام کلا 10 درصد گرون نشده حالا بزارین تموم دامدارها نابود بشن بعد گوشت وارداتی بدرد نخور که معلوم نیست چجور تولید میشه،. را میارن و به قیمت گزاف به ملت میدن،.
    • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      گرون شدن گوشت به خاطر گرون شدن دام زنده است، دام زنده هم که الان کیلویی55 است به نوعی گرون نشده فقط به قیمت واقعی خودش نزدیک شده، وقتی خوراک دام و جووگندم قیمتش 6هزار تومنه برای دام دار، دام باید کیلویی 60 تومن باشه که ضرر نکنه،ارزونیه دام باعث گرونیه اون در آینده میشه.
    • محمد امیرعدالت IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      آقای پوریان هیچ دامی تو دست دامدار نمونده دامدار دنبال سوده نه زیان این بیانات شما بیشتر به ضرر دامداره . شما با این سیاست جلوی تولید برای اینده رو گرفتین هیچکس پروار بندی نمیکنه. گاوداری ها تمامی گاو های شیریشون رو کشتار میکنن این چه سیاستیه که شما دارین ازش استقبال میکنین رسانه ها به داد دامدا
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      دامدارو بیچاره کردید🤦‍♂️
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      یه سری مغز پلاستبکی و منفعت طلب در ستاد تنظیم بازار وجود داره که اجازه نفس کشیدن به ملت نمیدن لعنت خدا بر همشون...انشالله
    • علی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      گوشت کیلویی شش دلارجهانی یعنی دولت کاسبی میکنه با جیب مردم دلارروبیست هزارتومان به پای مردم مینویسه درحالیکه برای واردات گوشت ارز چهارهزارتومنی خرج میکنه