۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۶

نماینده رودسر و املش در مجلس:

ضرورت اصلاح طرح هادی/ منابع این طرح مشخص شود

ضرورت اصلاح طرح هادی/ منابع این طرح مشخص شود

رشت- نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح طرح های هادی ضروری است، گفت: منابع مالی این طرح باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صفری شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در استان گیلان، اظهار کرد: طرح هادی که امروز اجرا می‌شود نیازمند اصلاح است و بنیاد مسکن باید به اعتراض مردم در این خصوص رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه منابع مالی طرح هادی باید مشخص شود، تصریح کرد: کمیسیون عمران مبلغ پنج هزار میلیارد تومان برای بنیاد مسکن در نظر گرفته که باید منابع مالی برای طرح هادی دیده شود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده و باید اصلاح شود.

صفری با اشاره به اجرای فشرده طرح هادی در روستاهای گیلان، افزود: شهرهای شمالی به جهت پراکندگی روستاها وضعیت متفاوتی با سایر نقاط کشور دارند و این پراکندگی باعث می‌شود که نیازمند دستورالعمل‌های ویژه از دستگاه‌های مرتبط باشیم تا موجب توسعه روستاها شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اجرای طرح هادی در حال حاضر باعث کاهش جمعیت و مهاجرت از روستاها می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه به جهت وضعیت اقلیمی گیلان در حوزه راه مشکلات زیادی داریم، گفت: کوهستانی بودن املش باعث شده که راه‌های این منطقه دچار ایرادات زیادی باشد و باید نگاه ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

روند فعلی اجرای پروژه سد پلرود رضایت بخش نیست

حجت الاسلام صفری با اشاره به مشکلات حوزه راهداری شهرستان املش، بیان کرد: راهداری شهرستان املش امکانات و تجهیزات کافی برای کار کردن ندارد و ماشین‌آلات راهداری ما بسیار فرسوده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح سد پلرود اختصاص یافته است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان در دو مرحله این مبلغ را به حساب پیمانکار پروژه واریز کرد و قرار بود تا پایان کار دولت فعلی این سد آبگیری شود اما وضعیت فعلی آن رضایت بخش نیست.

نماینده رودسر و املش در مجلس به طرح ۲۴۰ واحدی مسکن مهر املش اشاره کرد و گفت: ایرادات مربوط به عدم تکمیل این واحدها به تعاونی مسکن وقت برمی‌گردد اما رایزنی‌هایی انجام شده و قرار است که جلسه‌ای مرتبط با این موضوع در استان تشکیل شود تا راه‌های تکمیل این طرح را بررسی کنیم.

صفری با اشاره به احداث تصفیه خانه فاضلاب در رودسر و املش، ادامه داد: بیشترین مشکلات از سمت فاضلاب خانگی است که زیرساخت‌های ما را متلاشی می‌کند به همین جهت از رئیس برنامه و بودجه کشور درخواست کردیم که نسبت به وضعیت زباله و فاضلاب استان توجه ویژه کند چرا که ایرادات اساسی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای احداث تصفیه خانه در رودسر زمین خریداری شده اما از آنجایی که هزینه احداث آن بسیار زیاد است دچار مشکل شده‌ایم و تأمین بودجه این موضوع نیز از توان وزارت نیرو خارج است.

کد خبر 5133403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha