۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قضاوت عملکرد انقلاب با نگاه محدود عادلانه نیست

قضاوت عملکرد انقلاب با نگاه محدود عادلانه نیست

زنجان-نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قضاوت عملکرد انقلاب اسلامی، آن هم با نگاه محدود عادلانه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی قبل از ظهر چهارشنبه در سخنرانی راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در زنجان، با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در طول چهل و دو سال گذشته با همه وجود از آرمان‌های انقلاب دفاع و پاسداری کرده‌اند، گفت: امروز همه ما به این موضوع اشرافیت داریم که مردم ایران اسلامی از بمباران دوران دفاع‌مقدس گرفته تا امروز که با بیماری منحوس کرونا درگیر هستیم، از انقلاب حراست کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور امروز مردم ایران اسلامی در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن، با وجود اینکه با شکل و شمایل متفاوتی برگزار شد اما از بصیرت و شکوه آن ذره‌ای کاسته نشد و این خود حاکی از پایمردی مردم ایران در راهی که در پیش گرفته‌اند، است، افزود: این حضور پیغام شفاف و روشنی به همه جهانیان داشت و آن اینکه مردم ایران پای انقلاب‌شان ایستاده‌اند.

میرتاج الدینی به عنوان شهر غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی یاد کرد و ادامه داد: امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند و بارور شده و مثل شجره طبیه‌ای است که ریشه‌های آن در طی ۴۲ سال شکل گرفته و شاخ و برگ آن در جهان بشریت طلیعه شده است. مردم استان زنجان نیز در طول چهار دهه گذشته همواره در صحنه‌های مختلف پشتیبان واقعی نظام بوده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران در دهه پنجم عمر بابرکت خود با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در حال حرکت است، تصریح کرد: بدخواهانی که پیش از این ادعا می‌کردند انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه جشن چهل سالگی خود را برپا نخواهد کرد، امروز کجا هستند تا این شکوه وصف‌ناپذیر را با چشم خود دیده و به این باور برسند که این راه تداوم خواهد داشت.

اهتمام به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب یک ضرورت است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، اهتمام به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را یک ضرورت دانست و این بیانیه را منشور و نقشه راه حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب عنوان و اظهار کرد: بی‌شک این بیانیه را باید نسخه‌ای شفابخش برای مردم، مسئولان و به ویژه نسل جوان قلمداد کرد، به همین خاطر انتظار داریم جوانان در این خصوص مطالعات کافی و دقیق داشته باشند و نباید اجازه دهیم این بیانیه به فراموشی سپرده شود.

برنامه کاندیداهای ریاست‌جمهوری منطبق با بیانیه گام دوم باشد

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده، از کاندیداها خواست تا برنامه‌های خود را منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب ارائه دهند، بیان کرد: امروز که بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم، باید قضاوت در خصوص عملکرد چهل سال گذشته، با نگاه محدود نبوده و این قضاوت با در نظر گرفتن همه جزئیات باشد، در غیر این صورت قضاوت عادلانه‌ای نخواهیم داشت.

میرتاج‌الدینی با یادآوری اینکه سخنان شهید سردار سلیمانی مبنی بر اینکه کسانی که در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی بی‌انصافی کنند، عاقبت به خیر نخواهند شد، عنوان کرد: آنچه که بر همگان مسلم است، این است که در طول چهل و دو سال گذشته توانسته‌ایم شعارهای اصیل خود را حفظ کرده و با بالندگی بیش از پیش با شتاب بیشتری به سمت جلو و موفقیت‌های روزافزون حرکت کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه تقدیم شهدای بی‌شمار حاکی از آن است که راهی که در پیش گرفته‌ایم، استوار و پر رهرو است، اضافه کرد: با پایبندی به شعار اصلی انقلاب اسلامی که همانا استقلال، آزادی و نه شرقی و نه غربی بود؛ توانسته‌ایم استقلال سیاسی خود را با وجود هجمه‌های زیاد حفظ کرده و اجازه ندهیم ذره‌ای خدشته به مردم‌سالاری دینی وارد شود.

میرتاج‌الدینی افزود: برخی‌ها می‌خواهند با تحلیل ناقص خود حرکت انقلاب را در آغاز چهل و سومین سالگرد آن با مشکل مواجه کنند در حالی که نظام اسلامی با حرکت‌های درست خود طرح‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان از جمله طرح خاورمیانه بزرگ را به زباله دان تاریخ سپرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از ارجاع پیام مهم رهبر فرزانه انقلاب به رئیس‌جمهور روسیه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: برخی در داخل کشور با عینک جناحی قصد دارند این حرکت بزرگ و تاریخی را کوچک و کم‌ارزش جلوه دهند، این در حالی است که این موضوع همان ادامه راهبرد انقلاب محسوب می‌شود.

شعار استقلال، آزادی، معنویت اخلاق، در جامعه ساری و جاری است

میرتاج‌الدینی بیان داشت: امروز شعار استقلال، آزادی، معنویت اخلاق، در جامعه ساری و جاری بوده و شعار انقلاب همچنان نه شرقی نه غربی است و از اصول ثابت انقلاب کوتاه نیامده‌ایم و اجازه نداده‌ایم خدشه‌ای به استقلال سیاسی و دستاورد مردم سالاری دینی وارد شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس پیام مهم و تاریخی مقام معظم رهبری را به رئیس جمهور روسیه برده است اما عده‌ای در داخل با عینک تنگ و جناحی می‌خواهند این حرکت بزرگ را کوچک نشان داده یا تحریف کنند.

میرتاج‌الدینی اشاره به اینکه پس از رفتن ترامپ و آمدن جو بایدن عده‌ای فکر می‌کنند مسیر دیپلماسی نظام اسلامی تغییر کرده و از شرکای دیرین خود چین و روسیه جدا می‌شود، افزود: این دیدگاه، توهم و خیالی بیش نیست چرا که ایران همواره ارتباط خود را با همسایگان حفظ کرده و این ارتباط را افزایش می‌دهد.

وی متذکر شد: پیام تاریخی مقام معظم رهبری توسط یار دیرین رهبری و حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور روسیه ابلاغ شده است که این موضوع همان ادامه راهبرد انقلاب محسوب می‌شود.

کد خبر 5143931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha