۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹

ذوالنور در صحن مجلس:

قانون «لغو تحریم‌ها» اجرا نشود،دولتی‌ها حق ورود به مجلس را ندارند

قانون «لغو تحریم‌ها» اجرا نشود،دولتی‌ها حق ورود به مجلس را ندارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک دولتمردان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: هفت سال است که همه مسائل مملکت به موضوع برجام گره خورده و تمام زندگی مردم و اقتصاد کشور شرطی شده است.

وی بیان کرد: دولتمردان برجام را منعقد کردند اما هیچ‌گونه تضمینی نگرفتند درحالی‌که باید می‌دانستند که دشمن ما متجاوز و پیمان‌شکن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از خروج ترامپ از برجام، دولتمردان فرصت‌سوزی کردند به گونه‌ای که گام‌های پنج‌گانه تعهدات برجامی تصویب شد اما دولت آن را در عمل اجرا نکرد.

ذوالنور افزود: مجلس در یک اقدام انقلابی و به نفع ملت، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند اما با وجود این، دولت مدام زمزمه عدم اجرای قانون را مطرح کرد درحالی‌که مقام معظم رهبری تأکید کردند که این قانون باید اجرا شود.

وی اظهار داشت: دولت باز هم مسائل را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره زد، پالس‌های سازش به دشمن داد و پالس‌های فریبنده دولت به دشمن این حس را در آنان ایجاد کرد که پشمی به کلاه قانون و مجلس نیست و دولتمردان برخلاف قانون حرف زدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز زمان تعیین شده توسط مجلس منقضی شده و آنان هیچ حرکتی انجام ندادند که این توهین به شأن ملت ایران نیست و همه دیدیم که یک روز قبل از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، فائل گروسی را به ایران فرستادند و دولت قراردادی را با آنان منعقد کرد که نقض صریح قانون است.

ذوالنور گفت: مجلس قانون تصویب کرد و عدم اجرای این قانون جُرم است و برای کسانی که از قانون تخطی کنند مجازات تعیین شده که رئیس‌جمهور مسئول اجرای این قانون شناخته شده است.

وی افزود: در قراردادی که بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی منعقد شده، نظارت‌های آژانس را قانونی کردند که این نقض صریح قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کند برای اجرا نشدن، بنابراین هزینه‌هایی که از جیب مردم صرف می‌کنیم، تماماً نامشروع است و بر این اساس، مجلس باید روی اجرای قانون خود بایستد.

ذوالنور گفت: در حال حاضر نامه‌ ای در حال امضا در صحن علنی مجلس است که رئیس‌جمهور و همه کسانی که از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تخطی کرده‌اند، به قوه قضائیه معرفی شوند و قوه قضائیه هم باید خارج از نوبت، این موضوع را رسیدگی کند.

وی افزود: امروز مجلس شورای اسلامی باید محکم بایستد و قرار نیست شأن مجلس زیر پا گذاشته شود. تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا و بیانیه مشترکی که روز گذشته منعقد شد، پاره نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: روح قانونی که مجلس تصویب کرده، این است که ۵ اسفند تمام نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منهای نظارت‌های پادمانی و NPT لغو شود اما بیانیه روز گذشته آژانس با سازمان انرژی اتمی ایران، نقض صریح قانون است.

ذوالنور متذکر شد: مقام معظم رهبری دو هفته گذشته فرمودند که تا اروپا و آمریکا تحریم‌ها را لغو نکنند، مذاکره و شرطی پذیرفته نیست و بیان رهبری کاملاً آشکار است اما موافقتنامه مشترک دولت با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پذیرش شرط و شروط است.

کد خبر 5153287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      13 22
      اتفاقا باید تک به تک دولتیها را به مجلس بکشید واستیضاح وعزل کنید اگر قانون اجرا نکردند.
    • حسین IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      17 26
      درود بر شرف نماینده های انقلابی مجلس جلوی روحانی و طریف کوتاه نیایید و ما جوانان تا آخر کنارتون هستیم .
    • عدالت IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      14 16
      چرا دولتي ها مورد محاكمه قضايي قرار نمي گيرند؟ امير مومنان به كدام مسئول مصونيت داد؟
    • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      26 16
      متاسفانه روحانی مملکت را به فنا برده
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      15 19
      مرگ بر سازشکار وطن فروش
    • ايراني IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      19 9
      اگر قانون اجرا نشود در مجلس را ببنديد بهتر است تنها چيزي كه در ايران اعتبار ندارد حرف مسئولين است چرا كه با دعوت به بورس پدر من و امسال من را در آوردند كسي هم جوابگو نيست كه پول ما در بورس هرروز آب مي شود ولي ... صداي .... خدا نسل دروغگوها را از زمين ...
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      12 7
      فقط شعار می دهیدان خانه ملت نیست اگربودکشوربا این وضع نبود
    • فریدون IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      14 12
      آقای ذوالنور مشخص است که سیاست هسته ای ندارد
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      17 16
      مجلس خیلی ناشیانه فکر می کرد با مصوبه خودش و تهدید غربی تسلیم می شوند و دست ها بالا می برن. این مصوبه باعث خواهد شد تا تحریم ایران برای 8 سال دیگر حکونت دمکراتها در امریکا باقی بماند و ضربات سختی به اقتصاد و کشور وارد خواهد شد. این مصوبه که با هدایت تندروهای پایداری در مجلس تصویب شد آرزوی آنها که د
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      11 4
      اگر به سربلندی ایران و مردمانش فکر میکنی این نظرات را در سایتتان منتشر کنید حداقل اگر مطب نمی نویسید .بازی برجام که از طرف امریکا به ایران تحمیل شد سایه نامبارکی بر سر کشور است که شرایط داخلی و بین المللی ایران را در حالت تزلزل قرار داده و نوعی ناامنی روانی را بر جامعه ما بصورت دائم بوجود آورده با
    • امیر اشراقی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      9 14
      واقعا از مجلس انقلابی این انتظار می‌رود. دولتی که نه نظر رهبری نه مجلس براش مهم است و خودش را در راس کل امور می‌بیند و اگر از توهین هایی که کردن بگذریم. دیگر نباید اجازه داد تا فرمایشات رهبری زیر پا گذارده شود و این کار راه برای دیگر مسئولین نیز باز شود تا هر کاری خواستن انجام دهند
      • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
        0 2
        امروز حضرت آقا فرمودند: "باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید اختلاف‌ها رها و یا تشدید شود که نشان‌دهنده دوصدایی باشد."ظاهرا روی صحبت ایشون با مجلس هست که موضوع رو به قوه قضائیه ارجاع دادند و اختلاف رو تشدید کردند .
    • جواد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      20 8
      آقای ذوالنوری ما اگه نخواهیم شما برای ما کار کنید باید چکار کنیم
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      6 11
      هر کس در هر مقامی مخالف قانون برجامی مجلس عمل کنه ،خائن ، مزدور و وطن فروشه ، وباید محاکمه بشه , هر وقت هم هر توافق محرمانه ای صورت گرفته که مردم از اون مطلع نشدن ، ته اون هم به خیانت ، مزدوری و خسران برای ملت همراه شده
    • DE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      4 1
      😭😭😭😭
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      7 10
      شما را به خدا کاری بکنید.خائن به دست قانون باید مجازات بشه. چرا می ترسین؟ مطمئن باشید ملت با مجریان عدالتند. الان از دست مردم که کاری بر نمی آید.مردم مسئولیت را به مجلس دادند
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      15 3
      مجلس محترم منافع مردم را فراموش کرده
    • امیر US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      8 11
      باید هر چه زودتر تکلیف این دولت طغیانگر و عصیانگر و مغرور و پر خسارت رو با قاطعیت تمام مشخص کرد وگرنه وارد مرحله خطرناکی خواهیم شد
    • امیرمحمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      7 29
      درود بر مجلس پاک و انقلابی که دست اشرار را از سرنوشت ملت کوتاه میکنند،از شما سپاسگذاریم و فدائیان امر مقام معظم رهبری هستیم.
    • دارا IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      6 5
      امیدواریم مجلس دولت را وادار به تمکین از قانون کند یا موارد نقض قانون بصورت رسمی اعلام کنند تا دولت مردان مردم را نفریبند
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      10 15
      حق با مجلس است تمام
      • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
        6 11
        حق با مجلس هست ولی در حد اختیاراتش و البته برای مجلسی که با رای حداقل انتخاب شده شرایط سخت است. مجلس انقلابی عقل کل نیست
    • ایرانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      8 12
      باید تیم مذاکره کننده و تمام مقامات ارشد دولتی بخاطر بی کفایتی محاکمه شوند منتظر آن روز هستیم.
    • 1400 IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      8 12
      از نمایندگان میخواهیم که محکم پای قانون بایستند ویکبار برای همیشه بر این تصور که میشه قانون را دور زد خط بطلان بکشند. یعنی چه که کسی بخود اجازه دهد تفسیر خود از قانون را اجرا کند؟!!! جناب روحانی شما رئیس جمهور هستی نه پادشاه!! مردمی که به تو رای دادن برای اجرای قانون بوده نه برای دیکتاتوری!!
      • امین IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
        1 1
        اشتبهی مثبت دادم
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      4 3
      این حکم بهترین خدمت به دولتی هاست. ازخداش میخوان که ب مجلس نیلیند یعنی سوال و استیضاح تعطیل.... مزخرف ترین نظریه...
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      6 1
      آیا کس هست که ظریف و روحانی و... را باز خواست کند و بگوید در این 8 سال برای مملکت چه کردید جز دروغ و فریب دادن مردم !! و باز هم دست بر دار نیستند . اگر کسی کاری نکند مردم دیگر طاقت فریبی دیگر را ندارند . مراقب باشید ممکن است یکباره دولت را به آتش بکشند . بخدا صبرما مردم حدی دارد .
    • ایزانی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      3 4
      زنده باد ذوالنور وهمفکرانش
    • رحمان IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      5 1
      وقتی رییس جمهور پاش تو مجلس نمیزاره برای دفاع از وزیر پیشنهادیش یعنی چی؟نتیجه اخلاقی اینه که دولت مجلس قبول نداره حالا شما بفرما و بگو راهتون نمیدیم.وقتی خودشون نمیان مجلس دیگه راه ندادنشون اضافیه.
    • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      2 1
      قانون خیلی وقت تعطیل شده‌ همه جا هرج و مرج یه قانونی داریم درست اجرا بشه ؟خود مجلسم انقدر تبصره بند ماده بهش میبنده که راحت دورش بزنن
    • علی انصاری IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 1
      امریکایی ها میخوان در آخرین وانفسای عمر دولت اصلاحات پالس هایی مبنی بر برداشتن تحریم ها ارسال کنند که در فضای سیاسی جامعه اینجوری وانمود و القا بشه که اصلاح طلبان تحریم ها رو لغو کردند و این استراتژی تیم بایدن جانی دوباره به کالبد بی رمق اصلاح طلبان تزریق و افکار عمومی رو برای قبول اصلاحات آماده کنن
    • AE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      4 1
      تحریم برداشته نشودبایددولت رابازخواست کنید۸سال ملت راسرکارگذاشته اینکه نبایدبه مجلس بیایندکه نمیشودکارنمی ایندشمانمایندگان ملت هستیددولت بایدروراست با ملت باشد
    • احسان AE ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      4 1
      تا زمانی که مسئولان کشور دو یا چند تابعیتی باشند و بچه های آنها در امریکا زندگی می کنند. انتظار بی جایی است که در مقابل زیاده خواهی امریکا مقاومت کنند و به انها پالس تسلیم وسازش نفرستند
    • ج.ب IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 1
      آیا قانون عملکرد دولت بامصوبات مجلس تازه است؟اگرازقبل بوده چرا درخصوص رؤسای جمهوری قبلی اجرانشده؟این کتمان قانون جرم ندارد؟
    • Asmar Bahari IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      4 1
      لطفاً دنبال جریمه بهتری برای دولتی ها باشید فکر نمی کنم دولتی خیلی دوست داشته باشند بیان مجلس. مخصوصاً در این مدت کمتر از شش ماه
    • ک IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 2
      تشکر از زجماتی که مجلس در مورد لغو تحریم ها می کشد
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 1
      فعلا که رییس جمهور پاش تو مجلس نزاشته ونمیزاره حتی برای معرفی وزیر و ارایه بودجه هم مجلس رالایق حظورش نمیداند
    • علی SE ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 1
      تا حالا که آقای روحانی خودش نیومده بعدش هم نمیاد منتظر نباش
    • ناشناس IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      3 0
      بجای برجام بفکر حقوق کارگرا باشین برجام چه کوفتیه پدرمون دراومد غنی سازی تا60در باحاله
      • داود IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
        0 0
        حرف مفت نزن همین برجامه که تمام کارخانه ها و صنایع داخلی را معطل خود کرده در ضمن چند صباحی دیگر که نیاز له سوخت هسته ای داشتیم میفهمی رهبر چه فرموده ،که مانند امروز برای چند تا واکسن محتاج اجازه ینمیها و وحشیها نباشیم.
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 0
      فرمان فرمان رهبر است هرآنچه ایشان فرمان دهند ما اطاعت میکنیم . مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل و آل سعود