۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی اقدام ملی مسکن در کرمانشاه آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی اقدام ملی مسکن در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- عملیات اجرایی پروژه یک هزار و ۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی پروژه یک هزار و ۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن (تعاونی کارکنان شهرداری) در شهر کرمانشاه آغاز شد.

مسعود شریفی در این مراسم به تشریح طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: سهم استان کرمانشاه در این طرح ساخت ۹ هزار واحد مسکونی بود که خوشبختانه هم اکنون اقدامات ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد در سطح این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه رونق ساخت و ساز یکی از راهکارهای رفع برخی از مشکلات اقتصادی از جمله مسئله بیکاری بالای استان کرمانشاه است، افزود: ابتدا زمین‌های مناسبی برای اجرای این طرح در استان کرمانشاه به ویژه شهر کرمانشاه وجود نداشت، اما با پیگیری‌های مکرر زمین‌های مناسبی برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام ملی شناسایی و تأمین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از زمین‌های شناسایی شده، ۳۴۰ هکتار از زمین‌های دولتی شهری مربوط به راه و شهرسازی بود که با توجه به دسترسی این زمین به امکانات و زیرساخت‌های شهری برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شهر کرمانشاه الحاق شد و با این الحاق، نیاز مسکن شهر کرمانشاه برای ۱۵ سال آینده رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر الحاق این زمین با بررسی‌های صورت گرفته از فضاهای خالی موجود در شهر، زمین‌های راکد مربوط به تعاونی مسکن‌ها شناسایی شد و در این زمینه ۲ قطعه زمین بزرگ مربوط به وزارت دفاع با ۱۲ هکتار مساحت و بنیاد مستضعفان با ۴۷ هکتار مساحت به طرح اقدام ملی مسکن اضافه شد.

شریفی در مورد همکاری سایر دستگاه‌ها در این طرح گفت: ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای بنیاد شهید، یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای ارتش و ۶۰۰ واحد مسکونی برای ناجا در طرح اقدام ملی مسکن استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه یک هزار و ۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن برای کارکنان شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی این پروژه بعد از ۲۰ سال مجدداً پیگیری شده و هم اکنون ساخت معابر اصلی و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

کد خبر 5155396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      0 0
      این پروژه ساخت مسکن اقدام ملی در کدام منطقه شهر کرمانشاه اجرا می شود