۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۱

مدیرعامل آتش نشانی کرمان خبر داد؛

آماده باش تیم‌های عملیاتی آتش نشانی کرمان در چهارشنبه سوری

 آماده باش تیم‌های عملیاتی آتش نشانی کرمان در چهارشنبه سوری

کرمان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان با تشریح تمهیدات و اقدامات این سازمان برای روزهای پایانی سال از آماده باش تیم‌های عملیاتی در شب چهارشنبه سوری خبر داد.

رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهر کرمان با توجه به تلاش‌های سازمان‌های امدادرسان به خصوص اقداماتی که سازمان آتش نشانی در سنوات گذشته انجام داده به عنوان یکی از ایمن ترین شهرهای کشور در چهارشنبه پایان سال بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر در این خصوص نوجوانان و کودکان هستند لازم است والدین به فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته و بر رفتار فرزندان خود در شب چهارشنبه سوری و حتی روزهای قبل از آن نظارت داشته باشند.

میرزایی بیان کرد: امسال هم این سازمان فقط اکتفا به چهارشنبه پایان سال نکرده و با توجه به محدودیت‌های حضوری افراد اقداماتی در زمینه، آموزش‌های شهروندی و همچنین ارتقا فرهنگ ایمنی جامعه از طریق رسانه‌هایی همچون نشریات، فضای مجازی و صدا و سیما انجام داده است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان اضافه کرد: با توجه به آموزش‌هایی که داده شده در رابطه با چهارشنبه آخر سال یکسری اقدامات پیشگیرانه و همچنین کارهای مقابله‌ای انجام شده است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه این سازمان، آموزش به شهروندان بوده که از خیلی وقت پیش شروع شده و نه فقط در خصوص چهارشنبه پایان سال بلکه برای همه خطرات و حوادث بوده است.

رضا میرزایی بیان کرد: برای چهارشنبه آخر سال، آموزش‌های لازم و خاص برای شهروندان و در فضای مجازی، نشریات پیام‌های آموزشی و هشدار دهنده منتشر می‌شود و هم اکنون نیز آتش نشانان در ۱۰ ایستگاه آتش نشانی آمادگی کامل و لازم را برای همکاری دارند و همه در آماده باش هستند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در حال حاضر با یک بحران روبرو هستیم و ویروس کرونا هم مردم و هم نیروهای خدمت رسان را تهدید می‌کند. در این شرایط اگر نمی‌توانیم اقدام خاصی انجام دهیم حداقل خسارت یا مشکل اضافه ای ایجاد نکنیم و کادر درمانی که باید به فکر افراد گرفتار به ویروس کرونا باشند به خاطر هیجانات زودگذر و بی توجهی برخی، درگیر مسائل چهارشنبه سوری شوند و خستگی آنها زیاد تر شود.

وی گفت: شهروندان در چهارشنبه آخر سال در خانه‌های خود بمانند چون که تجمع در هر صورتی می‌تواند باعث انتقال و گسترش ویروس کرونا شود و از رفتارهای پرخطر نظیر روشن کردن آتش در منزل هر چند کوچک و محدود جدٱ اجتناب کنند.

میرزایی همچنین افزود: در خصوص هنجارشکنان در چهارشنبه سوری، توسط دستگاه‌های ذی ربط رسیدگی لازم انجام خواهد شد و لازم است مردم کمک کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

کد خبر 5168076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha