۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳

نوبخت خبر داد؛

اختصاص بودجه ۲ هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو

اختصاص بودجه ۲ هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ساخت قطار ملی مترو گفت: ما سال ۹۹ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، محمدباقر نوبخت در مراسم ارائه دستاوردهای پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو که امروز برگزار شد، با اشاره به افزایش همکاری دولت برای توسعه زیرساخت‌های مدیریت شهری، گفت: ما سال ۹۹ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص دادیم و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت. دکتر ستاری در حوزه توسعه علمی و فناوری مدیریت شهری کمک و همراه هستند تا زیرساخت‌های فناورانه این کار در کشور فراهم شود.

به گفته نوبخت، این پروژه‌ها هم در بعد ملی مهم است و هم جوابی دندان شکن به دشمنان ایران است که با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها، ایران همچنان پابرجاست و چرخ توسعه کشور از حرکت نایستاده است. حمایت‌های دولت از مدیریت شهری با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین بیان کرد: سیستم رانش قطار مترو با توانمندی شرکت‌های دانش بنیان با بهره گیری حداکثری بومی شد و سهم دانش فنی از ۳۰ به ۸۵ درصد افزایش یافته است. طراحی بدنه فلزی قطار مترو با توانمندی فنی در حال انجام است و با استفاده از تجهیزات ایران ساخت از جنس کربن استیل تولید می‌شود.

گفتنی است؛ تیرماه سال گذشته بود که تفاهم نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت یک رام قطار متروی تهران با ۸۵ درصد قطعات داخلی و دانش بنیان امضا شد.

یک رام قطار ملی شامل یک قطار ۷ واگنه است که بدنه قطار، دکوراسیون داخلی، سیستم بوژی، راهروی بین واگنی، ترمزها، اطلاع رسانی هوشمند، تهویه مطبوع، درب و سیستم رانش آن توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است. پس از ساخت یک رام قطار ملی، بازسازی کامل ۳۱ رام قطار ملی بر اساس الگوی ساخت این نمونه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5168377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha