۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۵۵

امام جمعه ارومیه:

تعطیلی مطلق و همه جانبه مراسم دینی از سوی ستاد کرونا صحیح نیست

تعطیلی مطلق و همه جانبه مراسم دینی از سوی ستاد کرونا صحیح نیست

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تعطیلی مطلق و همه جانبه مراسم دینی از سوی ستاد کرونا به خصوص در ماه مبارک رمضان صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر در آستانه ماه مبارک رمضان افزود: تعطیلی مطلق و همه جانبه مراسم دینی از سوی ستاد کرونا صحیح نیست و چنانچه نگاه مثبتی در این خصوص باشد می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها و با نظارت کارشناسان بهداشتی مراسم دینی و مذهبی را انجام داد چرا که معنویت و عبودیت برای مردم بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: در خصوص برگزاری مراسم دینی و مذهبی در ماه مبارک رمضان متأسفانه ستاد کرونا در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از گسترش بیماری نامتوازن عمل می‌کند و عدم ایجاد محدودیت‌ها مانند سفر به کشورهای خارجی و سایر مسائل غیر ضروری برای مردم در مقابل برگزاری مراسم مذهبی نادرست به نظر می‌رسد.

قریشی خطاب به مدیران و مسئولان استان عنوان کرد: مسئولین و مدیران در ماه رمضان باید رفتارهایشان را با مردم و کارمندان خود اصلاح کنند و رعایت عطوفت کارفرمایان نسبت به کارگران مهم است و باید در این ماه عزیز روحیه معنویت و یکدلی در جامعه بیش از پیش حاکم باشد.

وی با بیان اینکه مسائل ماه مبارک رمضان و روزه داری در جامعه اسلامی بسیار مهم است و باید حفظ حرمت ماه مبارک رمضان مورد توجه جدی مردم و مسئولین قرار بگیرد، افزود: تبیین مسائل قانونی روزه خواری توسط مسئولین دادگستری در صدا و سیما و فضای مجازی مهم است و در سطح جامعه و در بین مردم تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه تشریح جنبه‌های قانونی روزه خواری در بین مردم می‌تواند بازدارنده باشد، گفت: حوزه‌های علمیه و علما در خصوص تأمین محتوای دینی برای تبلیغ عمومی در ماه مبارک رمضان به صورت فعالانه مشارکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای شهر و استان باید حال و هوای روزه داری و ماه رمضان به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: فضاسازی شهر و اقدامات، ادارات و سازمان‌ها و شهرداری‌ها باید به صورت گسترده و محسوس دیده شود.

قریشی با اشاره به اینکه پخت نان‌های روغنی، سنگک و بربری در اوقات صبح ماه مبارک رمضان قابل قبول نیست و باید نظارت مسئولین و اتحادیه‌ها در این خصوص جدی باشد، افزود: تعطیلی رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های سطح شهر در ماه رمضان بجز مراکزی که دارای مجوز هستند باید توأم با نظارت و بازرسی جدی انجام شود و تبلیغی در خصوص عرضه غذا در مکان‌های عمومی صورت نگیرد

امام جمعه ارومیه گفت: در موضوع روزه خواری کارگران در سطح شهر، پیمانکاران و مسئولین این امور باید مورد مواخذه قرار بگیرند تا این مسأله حل شود در غیر این صورت برخورد قضائی با کارگران و افرادی که بخاطر ضرورت معیشتی مجبور به کار کردن هستند شایسته نخواهد بود.

کد خبر 5184286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha