۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

رئیس سازمان صمت استان قم مطرح کرد؛

مشکلات بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی مهمترین موانع تولید استان

مشکلات بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی مهمترین موانع تولید استان

قم- رئیس سازمان صمت قم با بیان اینکه قم در تامین منابع مالی ملی با جذب ۱۱۷ درصدی در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: موانع بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی مهمترین موانع تولید در استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی ظهر سه شنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید با بیان اینکه استان قم در تأمین منابع مالی ملی با جذب ۱۱۷ درصدی رتبه دوم کشور را کسب کرده است، گفت: مهمترین موانع تولید در استان قم شامل موانع بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه از منابع داخلی بانک‌های استان تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: برنامه‌های اجرایی امسال بر اساس پایش نقاط ضعف و قوت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته احیای ۲۵ واحد راکد صنعتی هدف گذاری شده بود، گفت: خوشبختانه توانستیم ۳۷ واحد راکد را احیا کنیم که با احیای این واحدها بیش از ۶۰۰ شغل جدید نیز ایجاد شد.

سیجانی با اشاره به اینکه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری هدف گذاری شده که ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است، ادامه داد: توسعه نواحی صنعتی روستاها، توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و پیگیری مصوبه تفاهم نامه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و احداث کارخانه تولید پارچه چادر مشکی از برنامه‌های آینده این کارگروه است.

وی صنایع تأمین مواد اولیه، صنعت کفش و واحدهای تولید کننده پلاستیک را از مهمترین طرح‌های احیا شده در استان دانست و افزود: هدف گذاری احیای ۳۵ واحد راکد صنعتی و تکمیل و راه اندازی ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در سال جاری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5188520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha