۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

ورود بسیج سازندگی برای احداث و تکمیل ۱۰۰ خانه عالم در استان فارس

ورود بسیج سازندگی برای احداث و تکمیل ۱۰۰ خانه عالم در استان فارس

شیراز - تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی فارس با هدف تکمیل و احداث ۱۰۰ خانه عالم در استان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ظهر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی فارس، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس ویژه برنامه‌هایی در خصوص توسعه فرهنگ دینی و اجتماعی در روستاها دارد که یکی از آنها استقرار روحانی به عنوان امام روستاها در کل استان است.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی از واگذاری خانه‌های عالم به بسیج سازندگی جهت ساخت و تکمیل آنها خبر داد و افزود: اگر بخواهیم در روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر روحانی داشته باشیم تعداد ۵۳۰ خانه عالم مورد نیاز است که امیدواریم بتوانیم به برکت ماه مبارک رمضان درسال ۱۴۰۰ با توجه به توان و ظرفیت بالایی که در مجموعه بسیج سازندگی وجود دارد و تعاملی که ایجاد شده، در بخش ساخت و تکمیل خانه‌های عالم به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به پیشرفت خوبی برسیم.

در ادامه این نشست سرهنگ قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: اگر بخواهیم جامعه خوب، سالم و شهر تکامل یافته به لحاظ فرهنگی داشته باشیم؛ باید روستاهای قوی داشته که در همه مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی از رشد خوبی برخوردار باشند.

مسئول بسیج سازندگی استان تاکید کرد: برای اینکه زمینه استقرار روحانیون در روستاها بخوبی شکل بگیرد با کمک جهادگران بسیجی در حوزه‌های فنی و عمرانی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ خانه عالم تکمیل و احداث خواهد شد و بسیج سازندگی در کنار مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی زمینه استقرار این روحانیون عزیز را در جای جای این استان پهناور فراهم خواهد کرد.

وی افزود: مهمترین چیزی که در این عرصه به‌عنوان مجموعه بسیج سازندگی دنبال می‌کنیم ساخت و تکمیل خانه‌های عالم در جهت پیشرفت فرهنگی و معنوی روستا در کنار سازمان تبلیغات اسلامی است.

کد خبر 5189276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha