۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴

در تضاد با سخنان بایدن؛

سازمان سیا: خروج نظامیان آمریکا از افغانستان خطرناک است!

سازمان سیا: خروج نظامیان آمریکا از افغانستان خطرناک است!

رییس سازمان سیا در تضاد با سخنان جو بایدن مبنی بر تصمیم به خارج کردن همه اشغالگران تروریست آمریکایی از افغانستان، ادعا کرد: خروج نظامیان از افغانستان خطرناک است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «ویلیام جی. برنز» رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) امروز و در تضاد با سخنان جو بایدن رییس جمهور کشورش مبنی بر تصمیم به خارج کردن همه اشغالگران تروریست آمریکایی از افغانستان پس از ۲ دهه اشغال ادعا کرد: خروج نظامیان از افغانستان خطرناک است!

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این خصوص ادعا کرد: توانایی واشنگتن در جمع آوری اطلاعات و اقدام بر اساس تهدیدات پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان کاهش خواهد یافت.

«ویلیام جی. برنز» در ادامه مدعی شد: این یک واقعیت است و باید از مخاطرات این اقدام آگاه بود.

به گزارش مهر، جو بایدن رییس جمهور آمریکا ساعاتی پیش گفت که کشورش به ارایه کمک به ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

رییس جمهور آمریکا در سخنان امروز خود گفت: وقت آن است که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم. آمریکا دیگر در عملیات‌های نظامی افغانستان شرکت نخواهد کرد؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و کمک به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از ۲ دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

کد خبر 5189625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha