۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹

استاندار ایلام:

فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است

فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است، گفت: از تمامی ظرفیت های برای پیشگیری از آتش سوزی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع استان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل‌ها و مراتع استان آسیبی وارد شود، گفت: یکی از دلایل آتش گرفتن جنگل‌ها و مراتع عوامل انسانی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.

استاندار ایلام در ادامه با ارائه راهکارهایی برای مقابله با آتش سوزی اظهار کرد: آموزش نیروهای محلی، استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج، شوراها، نیروهای نظامی و انتظامی، اطلاع رسانی به کشاورزان در پیشگیری و اطفا حریق از مهمترین راهکارها است.

وی همچنین از تمامی ادارات خواست با نیروهای منابع طبیعی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تنش‌های آبی و بحران خشکسالی در آینده نزدیک گریبان گیر کشور خواهد بود، گفت: باید با برنامه ریزی و بسیج امکانات و نیروها تنش‌های آبی را مدیریت و برای مصرف بهینه آب فرهنگ سازی لازم را از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی انجام داد.

وی گفت: نباید تنش‌های آبی منجر به تشکیل تجمعات و ایجاد نارضایتی شود، چرا که اگر نارضایتی‌ها مرتفع نگردد منجر به چالش‌های امنیتی خواهد شد.

نوذری بابیان اینکه کمبود آب شرب بحران بزرگی محسوب می‌شود، گفت: باید با برنامه ریزی و آینده نگری این بحران‌را مدیریت کرد و نقش مردم در این زمینه مهم است.

کد خبر 5197733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha