۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸

بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر روانشناسی چیست؟

بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر روانشناسی چیست؟

انتخاب پالت رنگی مناسب برای اتاق خواب، پذیرایی و حتی آشپزخانه همیشه جزو سخت ترین انتخاب هایی است که می توان انجام داد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این بین، انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب به عنوان محلی برای آسایش و استراحت خانواده می‌تواند از سایر اتاق‌های خانه اهمیت بیشتری داشته باشد. حالا ما در اینجا قرار است تا با نگاهی روانشناسانه همراه شما باشیم و در مورد بهترین پالت رنگی ویژه اتاق خواب با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

سفید، بهترین رنگ برای اتاق خواب عروس

انتخاب رنگ مناسب برای کالای خواب اتاق خواب، به نوع مخاطب و اشخاصی که در آن اتاق زندگی می‌کنند نیز بستگی دارد. به عنوان مثال نوع چیدمان و انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب عروس، به نسبت رنگ متناسب برای اتاق خواب کودک و نوجوان بسیار متفاوت است پس قدم اول برای انتخاب رنگ مناسب این است که بدانیم این رنگ را برای چه شخص و یا اشخاصی قرار است تا انتخاب کنیم.

عموماً رنگ مناسب اتاق خواب عروس و داماد را رنگ سفید می‌دانند چرا که سفید نشان دهنده سپید بختی است و رنگ لباس عروس هم از آن گرفته شده است. اما به واقع به این معنا نیست که رنگ اتاق خواب عروس فقط باید سپید باشد چرا که شما می‌توانید از رنگ‌های دیگری مانند نباتی، آبی کمرنگ، گلبهی یا یاسی هم به عنوان یک رنگ آرامش بخش و جذاب برای اتاق خواب استفاده کنید. هر چند خرید روتختی چهار فصل با رنگ‌های بهاری و شاد می‌تواند انتخابی ایده آل برای عروس دامادها باشد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کودک کدام است؟

گذشته از انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب عروس و داماد، انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک و نوزاد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کودکان زیر ۵ سال از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل، انتخاب رنگ نامناسب برای سرویس خواب، رنگ اتاق، یا حتی سرویس حمام می‌تواند در روحیه آن‌ها تاثیر گذار باشد.

بیشتر مادران دو رنگ صورتی و آبی را به عنوان دو رنگ ایده آل برای اتاق خواب کودک خود انتخاب می‌کنند در صورتی که رنگ‌های بیشماری برای اتاق خواب کودک وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند در روحیه کودکان هم اثرات مثبت بگذارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از پالت رنگی زرد، طوسی، سورمه ای و سفید برای چینش اتاق خواب کودک خود (فارغ از جنسیت دختر یا پسر) استفاده کنید و از این ترکیب رنگی فوق العاده برای بهبود روحیه کودک و فرزند خود نیز استفاده کنید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب نوجوان، ترکیب رنگی‌های تیره را فراموش کنید

انتخاب رنگ اتاق خواب نوجوان کمی با انتخاب رنگ اتاق خواب کودک و نوعروس متفاوت است. چرا که نوجوانان قصد دارند خود به تنهایی رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنند و به دلیل علایق و تمایلات عجیبی که در این بازه سنی دارند، بیشتر رنگ‌های تیره را انتخاب می‌کنند در صورتی که رنگهای تیره اصلاً در اتاق خواب جایی ندارد و موجب افزایش استرس و تشویش نوجوانان می‌شود.

با توجه به شرایط سنی حساس نوجوانان، پیشنهاد می‌کنیم حساسیت خود را بابت انتخاب رنگ اتاق خواب نوجوانان بالا ببرید تا بتوانید اتاق آرام و لذت بخشی را برای فرزند خود تهیه کنید.

انتخاب پالت رنگی نوستالژی و ساده بهترین گزینه برای اتاق خواب سالمندان

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب و تشک طبی فنری سالمندان هم خود یک نکته مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود. سالمندان به جهت کهولت سن، بیماری، مشکلات روحی و روانی ای که دارند نیاز به مراقبت و محافظت بیشتری دارند. به همین خاطر اگر قصد دارید برای پدر، مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ خود اتاق خواب زیبایی را طراحی کنید، حتماً رنگ‌های سفید، طوسی، گلبهی یا آبی کمرنگ را انتخاب کنید تا سالمندان هم بتوانند از فضای اتاق خواب خود حس آرامش و آسایش کسب کنند.

با توجه به اینکه سالمندان بیشتر زمان خود را در اتاق خواب خود می‌گذرانند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً فضا و محیط مناسبی را برای استراحت و خواب آن‌ها مدنظر داشته باشید.

بالاخره بهترین پالت رنگی برای هر اتاق خوابی کدام است؟

ما در این مطلب سعی کردم در مورد انتخاب رنگ انواع اتاق خواب، عروس و داماد، کودک و نوجوان با شما صحبت کنیم اما در کلیت موضوع حتماً باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که بهترین رنگ برای هر اتاق خوابی، پالت رنگ‌های ملایم و آرامش بخش است. توجه داشته باشید که رنگهای تیره در اتاق خواب موجب می‌شود که حین خواب در ضمیر ناخودآگاه افراد تاثیر بگذارد و در حالت کلی استرس و بیقراری در خواب و در روزهای عادی را به وجود می‌آورد. پس از ترکیب رنگ‌های شاد، ملایم و زیبا برای اتاق خواب خود استفاده کنید تا بتوانید اتاق خواب خود را تبدیل به محیطی آرام، شاد و سرزنده تبدیل کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5201609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha