۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارک:

اسلام عملی در رفتار حضرت علی(ع) تفسیر و تبیین شد

اسلام عملی در رفتار حضرت علی(ع) تفسیر و تبیین شد

شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارک گفت:حضرت علی(ع) معلمی بزرگ است برای کسانی که قصد راهیابی به بینش والای دینی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارک، به مناسبت سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام گفت: تربیت ایشان از بدو طفولیت با نبوت و رسالت بود. طبق اخلاق نبوی رشد نمود؛ فهم او برگرفته از اصل دین و آموزگارش نبی مکرم اسلام بود. طبیعتاً باید سرانجام حیات دنیوی ایشان با شهادت گره می‌خورد و ایشان سراپا لیاقت بودند.

شیخ احمدرضا کنعانی افزود: سبک زندگی ایشان بر محور سادگی، قناعت، بخشش و جوانمردی بود. از ضعفا حمایت می‌کرد. محور عدل و انصاف بود.

امام جمعه اهل سنت جزیره خارک سپس به بیان فضائل امام علی علیه السلام پرداخت و گفت: در عین قدرت خصلتی مردانه داشت. همراه و حامی نبوت بود؛ کاتب وحی و عالم امت اولیه اسلام بودند. کسی بود که لیاقت جامه رهبری جامعه بر تن ایشان زیبنده بود و از عالمان صحابه به شمار می‌رفت. اسلام عملی در رفتار ایشان تفسیر و تبیین شد. تاریخ زندگی ایشان معلمی است بزرگ برای کسانی که قصد راهیابی به بینش والای دینی را دارند.

کد خبر 5204685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha