۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

با حضور معاون وزیر بهداشت انجام شد؛

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی کوبایی در کرمان

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی کوبایی در کرمان

کرمان - فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران - انستیتوفینلای کوبا صبح امروز در کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح شنبه در آئین آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران - انستیتوفینلای کوبا گفت: اتفاقات خوبی در زمینه تولید واکسن کرونا در کشور رخ داده و این یک جهش مطلوب به شمار می‌رود.

علی اکبر حق دوست ادامه داد: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا به خوبی در حال انجام است و امیدواریم در کرمان هم پیشرفت خوبی را شاهد باشیم.

حق دوست با اشاره به اینکه باید یک واکسن کرونای جهان شمول تولید کنیم، ابراز داشت: تلاش شود تعداد داوطلبان شرکت کننده در این طرح به ۱۰ هزار نفر برسد.

وی گفت: قرار شده است مستندات مطالعات مربوط به تولید این واکسن به قدری قوی باشد که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این آئین اظهار کرد: ۵۰ نفر از کرمانی‌هایی که برای این منظور ثبت نام کرده بودند، واکسن را دریافت کردند.

حمیدرضا رشیدی نژاد با اشاره به اجرای موفق فاز یک و دو کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا ادامه داد: فاز سوم این طرح در ایران روی ۲۴ هزار نفر و در کوبا روی ۴۰ هزار نفر اجرا می‌شود که در این فاز هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به سابقه کوبا در تولید واکسن گفت: معتقدیم واکسیناسیون عمومی نباید تا زمان تولید واکسن داخلی انجام شود.

کد خبر 5206751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha