۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

شفافیت عملکرد اعضای شورای شهر امید را در دل مردم زنده می‌کند

شفافیت عملکرد اعضای شورای شهر امید را در دل مردم زنده می‌کند

بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: شفافیت عملکرد نامزدها و سپس منتخبان مردم در شورای شهر امید را در دل مردم ایجاد خواهد کرد زیرا مردم مطمئن می‌شوند نمایندگانشان بیراهه نمی‌روند.

سید محمد پاکمهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای شهر و روستا اظهار کرد: نامزدهای انتخابات از هم اکنون باید خود را در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهند تا مردم بتوانند به خوبی آن‌ها را شناخته و تصمیم بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: این رویه باعث خواهد شد تا منتخبان مردم خود را همواره پاسخگوی مردم بدانند و هیچ گاه از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.

وی نظارت مردم بر عملکرد نمایندگان خود در شورای شهر و حتی مجلس شورای اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: این نظارت باید پیوسته در طول مدت خدمت وجود داشته باشد تا کارایی منتخبان پس از چند وقت کاهش نیابد.

پاکمهر با تاکید بر اینکه کاندیداها و سپس منتخبان مردم باید همواره شفافیت داشته باشند، گفت: داشتن شفافیت علاوه بر اینکه نقشه دشمنان در خصوص ناامیدی مردم را خنثی می‌کند، باعث می‌شود افراد نالایق شناسایی شده و توسط مردم حذف شوند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شفافیت امید را در دل مردم ایجاد خواهد کرد زیرا مردم مطمئن می‌شوند که منتخبان در راستای اهداف و منافع آن‌ها گام برداشته و بی‌راهه نمی‌روند.

وی پیشگیری از هرگونه فساد را دیگر نتیجه شفافیت دانست و بیان داشت: باید موضوع اتاق شیشه‌ای نه فقط در حرف بلکه در عمل اجرا شود و کاندیداهای شورای شهر باید از هم اکنون علاوه بر اعلام شفافیت، نحوه اجرای این شفافیت را نیز به مردم اعلام کنند.

پاکمهر ایجاد فساد، رانت، تبعیض و پایمال شدن حق مردم را از جمله مهم‌ترین نتایج عدم شفافیت عنوان کرد و گفت: مطالبه مردم از نامزدهای انتخابات باید شفافیت بیشتر باشد زیرا این امر باعث شتاب شهر در توسعه خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در انتها بیان کرد: منتخبان مردم باید پاسخگو بوده که در این حوزه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند؛ رسانه باید خود را نماینده مردم در نظارت از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس بداند زیرا در صورتی که این نظارت حذف شود مشکلات فراوانی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 5213109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha