۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴

یک مقام مسئول دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

شبکه‌سازی ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در باشگاه پژوهشگران

شبکه‌سازی ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در باشگاه پژوهشگران

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد گفت: این باشگاه به دنبال شبکه‌سازی وسیعی از ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، بابک نگاهداری در مراسم افتتاحیه آنلاین سومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: از آنجا که اهداف جشنواره فرهیختگان جوان با اهداف ذاتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان همسویی ویژه ای دارد، این همسویی باعث شکل گیری همکاری ریشه دار و خوبی بین جشنواره دانش آموزی و حوزه دانش آموزی باشگاه می شود.

وی افزود: حدود ۳۰۰ دفتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حوزه دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و همچنین ۱۰۰ دفتر دانش‌آموز باشگاه پژوهشگران داریم و در این راستا با معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی همکاری خوبی وجود دارد.

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، باشگاه پژوهشگران در کنار شناسایی استعدادهای برتر، با فعالیت‌هایی اعم از حمایت پژوهشی، برگزاری مسابقات و رویدادهای علمی دانش آموزی و دانشجویی و باشگاه‌های تخصصی پایش به دنبال شبکه‌سازی وسیعی از ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، شبکه سازی پژوهشی و خلاقیت را نیز در حوزه دانش آموزی با برگزاری مسابقات علم و فناوری دنبال می کند که خروجی نهایی این مسابقات شناسایی افراد با استعداد در زمینه های خاص است.

وی افزود: برگزاری مسابقات علمی و فناوری توسط باشگاه پژوهشگران کمک می‌کند که افراد نخبه شناسایی شوند. همچنین برنامه‌های توانمندسازی ویژه‌ای برای پژوهشگران برگزار می‌شود تا دانش آموزان و دانشجویان در مسابقات ملی و بین‌المللی حضور داشته باشند.

نگاهداری ادامه داد: در حوزه دانش‌آموزی این آمادگی وجود دارد که ویژه‌برنامه‌های توانمندسازی و تسهیلات ویژه ارائه شود.

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پس از شناسایی افراد با استعداد با اجرای برنامه های توانمندسازی و تسهیلات و امکانات خاص از افراد با استعداد حمایت می کند و در کنار شناسایی استعدادهای برتر حمایت از طرح های خلاقانه نیز جزء برنامه هایی هست که در دستور کار باشگاه وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: تسهیلات ویژه ای برای منتخبان و برندگان جشنواره فرهیختگان جوان با ارائه برنامه های توانمندسازی در باشگاه خواهیم داشت و برندگان جشنواره جهت ادامه مسیر نخبگی و خلاقیت به عضویت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در خواهند آمد و ان شاءلله در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تشکیل شبکه منسجم وسیع پژوهشی و تحقیقاتی از دوره دانش آموزی تا مقطع دکتری را خواهیم داشت.

کد خبر 5217714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha