۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

علت اصلی ناکارآمدی شوراها در کهگیلویه و بویراحمد عدم شفافیت است

علت اصلی ناکارآمدی شوراها در کهگیلویه و بویراحمد عدم شفافیت است

یاسوج- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت اصلی ناکارآمدی شوراها بحث عدم شفافیت است.

حجت الاسلام سید جواد خاضع در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در خصوص شفافیت شوراها، معتقدم که شوراها در این چند دور برگزاری انتخابات، کارآمدی لازم و مورد انتظار را نداشتند.

خاضع با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر وکلای مردم هستند، تصریح کرد: باید در خصوص کاری که مردم به آنها واگذار کرده‌اند، پاسخگو باشند.

خاضع با بیان اینکه پاسخگویی بدون شفافیت امکان پذیر نیست، گفت: باید شوراها و کمیسیون‌های مربوطه شورا کاملاً شفاف فعالیت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: برای حل این معضل و شفاف نمودن امور باید جلسات شورا ضبط و ثبت شده و در حد امکان به شکل زنده از فضای مجازی یا رسانه استانی پخش و خلاصه و مشروح مذاکرات شورا نیز به شکل مکتوب ثبت و منتشر شود.

خاضع افزود: باید اسامی حاضران و غایبان جلسه و حتی کسانی که وسط جلسه، جلسه را به هر دلیلی ترک می‌کنند، ثبت و ضبط و منتشر شود تا مردم کاملاً در جریان امور قرار بگیرند.

خاضع گفت: آرای اعضای شورا باید به صورت شفاف اعلام شود و مردم بدانند شخص انتخاب شده به کدام طرح رأی مثبت و به کدام رأی منفی داده تا بتوانند برای دور بعدی تصمیمی بهتر بگیرند.

علت اصلی ناکارآمدی شوراها در کهگیلویه و بویراحمد عدم شفافیت است

خاضع خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری پیش بینی شود که در صورت امکان مردم در جلسات شوراها حضور داشته و دستور کار جلسات نیز روشن و مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: مسئله مهم دیگر شفافیت مالی شورا بوده که هم حقوق و مزایای اعضای شورا باید شفاف و مشخص باشد و هم هزینه‌های کاری و عمومی شورا باید شفاف و قابل دسترسی برای عموم شود.

خاضع با اشاره به منابع و مصارف کاندیداها در انتخابات اظهار داشت: این مسئله بسیار مهم بوده و بعضاً تعبیرهای پول کثیف در انتخابات را شنیدیم. طبیعتاً برای فعالیت‌های انتخاباتی نیاز به هزینه است و باید این هزینه‌ها تأمین شود، اما مهم اینجاست که ببینیم این هزینه‌ها از کجا و به چه میزان تأمین می‌شود.

وی افزود: تأمین کنندگان مالی فردا از فرد منتخب سهم خواهی خواهند داشت و لازم است که منابع و مصارف مالی کاندیداها مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: شفافیت شایسته گزینی را رقم زده و شایسته گزینی مگر بر شفافیت اعمال و برنامه ریزی های افراد محقق نشده و باید جزئیات فعالیت آنها زیر ذره بین مورد واکاوی قرار گیرد.

خاضع افزود: وقتی شفافیت ایجاد شود منجر به شایسته گزینی شده و شاهد آن خواهیم بود که افراد شایسته، اصلح و با برنامه توسط مردم انتخاب شده و امور شهری با انتخاب درست سامان بهتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5222715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha