۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

توسط انتشارات سیب سرخ

«ندارد» منتشر شد/ داستان کوتاه و عصر تفسیر جهان

«ندارد» منتشر شد/ داستان کوتاه و عصر تفسیر جهان

مجموعه داستان کوتاه «ندارد» نوشته همایون جمشیدیان توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه داستان «ندارد» اثر همایون جمشیدیان به تازگی در انتشارات سیب سرخ در ۱۲۴ صفحه و بهای ۲۷۵۰۰ تومان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب شامل شامل ۲۴ داستان کوتاه است که شخصیت‌های آنها را طیفی از کودکان، نوجوانان، جوان و بزرگسال شکل می‌دهند و با نگاه و کنشها احساسات و باورهای خود به تفسیر جهان از منظر خود م‌ پردازند و در عین حال با گذر سالیان به گذشته خود نگریسته و درباره گذشته و حال خود به پرسش م‌ پردازند و این پرسشگری گاه با زبان طنز نیز همراه می‌شود.

همایون جمشیدیان درباره این داستان‌ها و نگاه خود به مضامین نهفته در آن می‌گوید: زبان داستان‌های این مجموعه ساده است اتفاقات درست همان‌هاست که هر روز با آنها مواجهیم اما سعی بر این است که چیزی پنهان در امور ساده و روزمره نمایش داده شود.خواندن داستان تجربه چیزی است که در جهان موازی با جهان زیست روزمره اتفاق می‌افتد. خواننده حرفه‌ای داستان که صرفا از سر سرگرمی نمی‌خواند مختار است که در دو جهان زیست کند و تجربیات دیگر انسان‌ها را به تجربه‌های زیسته خود بیفزاید. به باور من هر داستان تفسیری است از جهان و عموما مبتنی است بر دغدغه‌های مسایل وجودی که آدمی با آن دست به گریبان است. به همین خاطر بر این باورم که داستان و جهان داستان به خوبی می‌تواند امور یاد شده را نمایندگی کند و از این رو گزیری از داستان نیست.

همایون جمشیدیان در مقام نویسنده چهار کتاب در مورو موضوعات مختلف ادبیات از جمله نقد ادبی نوشته و یک رمان به نام رنگین کمان بی رنگ را نیز در نشر ورجاوند منتشر کرده است. وی همچنین یک مجموعه داستان کوتاه و یک مجموعه داستان کوتاه کوتاه را که زیر ۲۰۰ کلمه است نیز به اتمام تالیف رسانده است.

کد خبر 5224670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha