۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

سقف خدمات مستمر کمیته امداد به نیازمندان سه سال است

سقف خدمات مستمر کمیته امداد به نیازمندان سه سال است

قزوین -مدیرکل کمیته امداداستان قزوین گفت: به استثنای سالمندان وافراد دارای بیماری صعب العلاج مددجویانی که بیش ازسه سال تحت حمایت هستند بااجرای طرح‌های توانمندسازی از چرخه حمایت خارج می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد مهرعلی حق گویان در دیدار با بانوان مددکار کمیته امداد شهرستان قزوین بیان کرد: مددکاری کاری سخت و در عین حال شیرین است؛ سختی کار در مشاهده مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان و شیرینی آن در لبخند رضایت آنان از رفع گرفتاریش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از مددجویان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار و اعضای خانم خانواده‌های تحت حمایت تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ترکیب فعلی مددجویان که جوان بودن و غلبه جمعیت زن در آن مشهود است موجب شده است که مددکاران خانم را تقویت کنیم و پرونده زنان سرپرست خانوار در اختیار بانوان مددکاران قرار گیرد.

وی افزود: قرار گرفتن پرونده زنان سرپرست خانوار در اختیار بانوان مددکار به دلیل رعایت مصالح و شرایط اجتماعی و شرعی است تا مددجو با حفظ کرامت خدمت شایسته را دریافت کند.

حق گویان عنوان کرد: این اقدام موجب شده تا بانوان مددکار با محدودیت کمتری در منزل مددجویان حاضر شده و شرایط نظارت و بررسی میدانی تسهیل شود که به شناخت بیشتر از خانواده نیازمند و کاستی‌های آنها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: شناخت کافی از مسائل و مشکلات مددجویان ضمن تسریع در خدمت رسانی به امر مهم عدالت در خدمت رسانی نیز کمک می‌کند و خدمت رسانی به موقع و به هنگام را نیز در پی دارد چراکه با تشخیص زمان ارائه خدمت، پیگیری لازم برای ارائه خدمت به مددجو صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مددکار جایگاهش با کارشناس اداره متفاوت است چراکه راهبری خدمات به مددجویان و هدایت خدمات به سمت خدمات عادلانه و واقعی حاصل کار مددکاران است.

وی به مددکاران توصیه کرد: خود را به لباس زیبا و سعادت بخش نوکری محرومان مزین و معطر کنیم که چنین گامی برای دنیا و آخرت ما مثمر ثمر خواهد بود بنابراین نباید فرصت‌های امروز را به سادگی از دست بدهیم.

حق گویان تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد خدمت رسان است که خدماتش محدود، هدفمند، عادلانه و اورژانسی است چراکه مددجو را به دلیل وضعیت اضطراری تحت حمایت خود گرفته‌ایم و با توانمندسازی به دنبال ارتقای وضعیت آنها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: به استثنای سالمندان و افراد دارای بیماری صعب العلاج و ناتوان جسمی، مددجویانی که بیش از سه سال تحت حمایت هستند با اجرای طرح‌های توانمندسازی از چرخه حمایت خارج می‌شوند چراکه کمیته امداد یک مرکز اورژانسی خدمت رسانی است و استمرار خدمت رسانی با خدمت رسانی توأم با تکریم و زندگی عزتمندانه مغایرت.

حق گویان یادآور شد: نیاز مددجو باید به موقع و به اندازه و به صورت شایسته پاسخ داده شود چراکه گاهی تأخیر در ارائه خدمت رسانی مشکلات را بیشتر و پیچیده‌تر می‌کند.

کد خبر 5225611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha