۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی مطرح کرد؛

کم کاری دولت در آسفالت راه‌های روستایی خراسان شمالی

کم کاری دولت در آسفالت راه‌های روستایی خراسان شمالی

بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: برخی از راه‌های روستایی استان از سال ۹۲ آماده سازی شده‌اند اما طی این هشت سال آسفالت ریزی نشدند که نشان از ضعف دولت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر صبح چهارشنبه در شورای راه و شهرسازی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اکثریت جامعه خراسان شمالی را مردم روستایی تشکیل داده‌اند و طبق آمار رسمی ۴۸ درصد مردم ساکن روستا هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: بسیاری از شهرهای استان به تازگی از حالت روستایی به شهری تبدیل شده‌اند لذا در عمل بیش از ۶۰ درصد مردم استان روستایی محسوب می‌شوند.

وی افزود: این جمعیت بالای روستایی وظیفه سازمان راهداری کشور در قبال خراسان شمالی را سنگین‌تر می‌کند لذا باید بین خراسان شمالی و سایر استان‌ها تفاوت قائل باشیم.

پاکمهر با اشاره به عقب ماندگی شاخص راه‌های روستایی خراسان شمالی گفت: اگر کل استان ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب است؛ برخی شهرستان‌ها مانند مانه و سملقان از میانگین استانی نیز چندین درصد پایین‌تر قرار دارند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی راه‌های موجود استان را نیز نامناسب توصیف کرد و تصریح کرد: عموم راه‌ها نیاز به مرمت دارند زیرا خطرناک بوده و استانداردهای لازم را بهره‌مند نیستند.

وی افزود: در گذشته مسیرهای ساده و کم هزینه انتخاب می‌شد چون میزان تردد پایین بود اما امروز تمام خانه‌ها خود را دارند و تفاوتی بین راه روستایی و شهری وجود ندارد.

پاکمهر با تأکید بر اینکه تجهیزات و امکانات راهداری راه‌های روستایی خراسان شمالی بسیار ضعیف است، گفت: باید حداقل‌ها فراهم شود تا در فصول سرد سال مشکلی نداشته باشیم؛ لذا هر شهرستان به صورت جداگانه باید تجهیز شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در انتها بیان داشت: برخی از راه‌های روستایی استان از سال ۹۲ آماده سازی شده‌اند اما طی این هشت سال آسفالت‌ریزی نشدند که نشان از ضعف دولت دارد.

کد خبر 5226165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha