۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

دلنگرانی های کشاورزان نسبت به فروش و صادرات رفع خواهد شد

دلنگرانی های کشاورزان نسبت به فروش و صادرات رفع خواهد شد

بندرعباس - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دلنگرانی های کشاورزان نسبت به فروش و صادرات رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر دوشنبه در ارتباط تلویزیونی با مردم هرمزگان که از طریق شبکه استانی مرکز خلیج فارس پخش شد، اظهار کرد: امروز استان هرمزگان با وجود ظرفیت های ارزشمند به مانند صنایع آلومینیوم، پالایشگاه های بزرگ، تولیدات کشاورزی و جزایر قشم، کیش و هرمز، اما محرومیت و بیکاری در آن بی داد می کند.

جلیلی افزود: با مطرح کردن چند مشکل و تلاش در جهت رفع آن، مسائل حل نخواهد شد و نباید توقع حل مشکلات و توسعه استان هرمزگان را با حرف زدن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه که بنادر فرصت بالایی برای صادرات در کشور ما است، از این رو بندر جاسک و بندرعباس به یکی از مبادی صادرات کشور و منطقه تبدیل می شوند.

جلیلی با تاکید بر اینکه به مسئله صادرات بابد توجه جدی شود، گفت: صادرات در کشور زمینه ها و فرصت های زیادی برای اشتغال ایجاد می کند و از طرفی زمینه های بزرگی برای توسعه و عمران منطقه صورت گرفته می شود.

وی افزود: نامزدها از برنامه ها صحبت می کنند، هر چند که، برای اینکه کشور و استان هرمزگان در مسیر جهش قرار بگیرد برنامه داریم، اما برنامه تنها کافی نیست.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر برنامه به یک باور و اراده نیاز داریم، افزود: برخی بدنبال منافع فردی خود هستند، در صورتی که منافع ملی نیز نادیده می گیرند، ولی نگاه ما حرکت در مسیر جهش ۴ ساله کشور است.

وی اضافه کرد: لازمه این جهش استفاده از هر فرصتی در هر نقطه از کشور و استان است. باید از ظرفیت های هرمزگان به بهترین شکل بهره برد.

وی در ادامه به فروچاله های میناب و افت قیمت محصولات کشاورزان مینابی اشاره کرد و افزود: با حل دوتا مسئله نمی شود گفت که به این استان خدمت شده است، در صورتی که باید تلاش خود را بکار بگیریم که تمام فرصت های استان دوباره احیا شود و به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه، برای کشاورزانی که نسبت به فروش و صادرات محصولات کشاورزی خود دل نگرانی دارند برنامه داریم، تصریح کرد: در صورتی برنامه ها به نتیجه می رسد که یک باور و اراده قوی پشت آن باشد.

وی بابیان اینکه با برخی از فرصتها برخی از کشورها خودشان را اداره می کنند افزود: ما برای بهره وری از شیلات و صنعت آبزی پروری در مسیر جهش این صنایع برنامه داریم.

وی اولویت‌های تمام این برنامه ها بهره وری و بکارگیری از نیروی بومی در هر استان است افزود: ما در هر استان بسترهای پیشرفت و جهش نیز در کنار فرصتهای موجود فراهم می کنیم که اولویت آن بکار گیری نیروی بومی همان منطقه است

وی با تاکید بر اینکه، سند پیشرفت و توسعه استان به کمک متخصصان قبل از دولت تهیه و از دولت مطالبه کنید: ما در طول این ۸ سال از جوانان خواستیم که سند پیشرفت و توسعه استان خودتان تهیه کنند و از دولت مطالبه کنند.

کد خبر 5234894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha