۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب:

اهل سنت در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت پررنگی خواهند داشت

اهل سنت در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت پررنگی خواهند داشت

بندرعباس - عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب گفت: اهل سنت در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت پررنگی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ محمد علی امینی ظهر سه شنبه در برنامه طرح رسانه‌ای دعوت که به مناسبت انتخابات برگزار شد، بیان داشت: همه ما نیازمند سفارش به حق هستیم. بنده هم به سفارش‌های به حق هستم. انسان نمی‌تواند از سفارش به حق بی نیاز باشد. یکی از مصادیق سفارش به حق است. همان بیانات رهبری است توصیه و سفارش نمودن به استفاده از حقوقی که قانون اساسی به تک تک افراد ملت اعطا کرده است. همان مشارکت در انتخاب کردن است. انتخاب کردن حق هر واجد شرایطی است.

وی عنوان کرد: همه ما مخاطب این ندا هستیم که بیاییم و از حق قانونی خود برای اعطای کشورمان، برای عمران، آبادانی شهرمان، برای پیشرفت منطقه برای استفاده شایسته از آن در انتخابات شرکت کنیم. اگر از حق قانونی خودمان استفاده نکنیم حتماً مقموم خواهیم ماند. دچار ندامت و افسوس خواهیم بود.

شیخ امینی در پاسخ به چرایی ندامت و افسوس عدم شرکت در انتخابات، تصریح کرد: انتخابات در یک محدوده زمانی معین برگزار می‌شود. زمانی که وقت انتخابات پایان یافت و صندوق‌های رأی بسته شد، دیگر فرصت برای انسان باقی نمی‌ماند و انسانی می‌بینیم که افسوس می‌خورد.

وی ادامه داد: آنگاه انسان پشیمان با خود می‌گوید اگر شرکت کرده بودند نتیجه انتخابات دلخواه من بود، شاید مطلوب‌تر و ایده آل تر از آن رخ می‌داد. برای جلوگیری از ندامت و افسوس آنهایی که حق رأی دارند باید در انتخابات شرکت کنند.

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب خاطرنشان کرد: هرمزگان از نظر وفاق و همدلی، دوستی و صمیمت بین اهل سنت و تشیع نمونه و الگو است. در همه مناسبت‌ها از جمله انتخابات اهل سنت و تشییع در ستادها و ائتلاف‌ها حتی پارلمان‌های شهری و روستایی با هم هستند. در انتخابات ریاست جمهوری شیعه و سنی به تبلیغ نامزد مورد نظر خود می‌پردازند. انتخابات به یک معنا تجلی وفاق و همدلی است. علاوه بر اینکه تجلی جمهوریت نظام است، به نمایش گذاشتن وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: آنهایی که دوست هستند از دیدن این وحدت و همدلی خشنود هستند و آنهایی که دچار غرض هستند و به دنبال خدشه وار کردن به نظام هستند با دیدن وحدت و همدلی ملت ایران مأیوس می‌شوند. اهل سنت در همه انتخابات دوشا دوش برادران تشییع حضور پر رنگ و تأثیرگذاری داشتند و گاهاً سرنوشت انتخابات را با حضور یکپارچه تعیین کنند.

به گفته شیخ امینی، در این انتخابات طبق رصدی که انجام داده ایم تصمیم اهل سنت بر مشارکت فعالانه است. قطعاً اهل سنت در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت پررنگی خواهند داشت. اگر رئیس جمهور با رأی بالای مردم انتخاب شود قطعاً برای کارکردن و خدمت کردن انگیزه و توفیق بیشتری پیدا خواهد کرد و نسبت به تعهدی که داده است نسبت به اجرای تعهد ملزم تر خواهد بود.

وی افزود: اهل سنت قصد دارد مانند انتخابات گذشته در این انتخابات هم ریاست جمهوری هم شوراهای شهر و روستا مشارکت جدی داشته باشند. زیرا به سرنوشت و آینده کشور و خودشان علاقمند هستند.

عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب کشور بیان داشت: شیعه و اهل سنت دلبستگی خاصی به کشورشان دارند و علاقمند به پیشرفت و توسعه ایران دارند و هیچگونه تفاوت و اختلافی نداشته و ندارند و قطعاً تحت تأثیر تبلیغات مغرضانه دشمنان قرار نمی‌گیرند. زیرا می‌دانند اگر چنانچه با انتخابات قهر کنند بازنده اصلی قهرکنندگان با صندوق‌های رأی خواهند بود.

وی اضافه کرد: قانون اساسی کشور جامع است و حقوق ملت را بیان کرده است. آنچه اهل سنت از رئیس جمهور منتخب توقع دارند که قانون اساسی را در میان تمامی مذاهب، اقوام و ملت اجرا کند. اگر رئیس جمهور منتخب به عنوان بالاترین مرجع اجرایی کشور خود را متعهد به اجرای قانون اساسی بداند حتماً جای هیچگونه گلایه و نگرانی باقی نخواهد بود.

شیخ امینی تاکید کرد: در قانون اساسی تبعیض، عوامل تفرقه انگیز میان مذاهب، اقوام و هر حرکت اخلاف برانگیز ممنوع است. طبعاً دولت جدیدی که تشکیل می‌شود باید به این مسائل توجه کند. انتخاب کنندگان هم باید در انتخابشان دقت داشته باشند.

به گفته وی، هر زمان عدالت اجرا می‌شود نه حق شیعه و نه حق سنی ظایع نمی‌شود. عدالت یکی از دستورالعمل‌های دین است و در قانون اساسی هم نسبت به آن ماده‌های خوبی دارد. رئیس دولت و ارکان دولت را نسبت به رعایت آن موظف می‌کند. اهل سنت دنبال سهم زیادی نیست. دنبال بخواهیم مسائل را مذهبی کنیم نیستیم. انتظار نداریم مسئولان کشور مسائل را مذهبی کنند. کشور متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است.

کد خبر 5235427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha