۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

جلیلی در اصفهان:

رونق صادرات را معطل سه کشور نکنیم

رونق صادرات را معطل سه کشور نکنیم

اصفهان- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دنیا ۲۰۰ کشور دارد که ما خود را نباید معطل سه کشور کنیم تا برای صادرات و رونق تولید خود منتظر توافق و تحریم بمانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی شامگاه سه شنبه در جمع مردم اصفهان با اشاره به تبلیغات دشمن در عرصه انتخابات اظهار داشت: اسلامیت نظام در واقع حیات بخشیدن به انقلاب است و جمهوریت هم به انتخاب مردم که اسلام است بر می‌گردد و در این مدت دشمن با جنگ تبلیغاتی و فشار اقتصادی در تلاش برای پشیمان کردن انتخاب آزادانه مردم و حتی الگو شدن ایران برای جوامع دیگر است.

وی افزود: ما در همین مکان وعده حل شدن مشکلات کشور در صد روز را ندادیم و کسانی این عبارت را به کار بردند که اکنون کارنامه عملکرد ۸ ساله آنها نتیجه را نشان می‌دهد و حتی یک لیوان آب را هم به مذاکره ربط می‌دهد و جالب آنکه بر همین مسیر اعتقاد و باور به درستی آن دارند.

موفقیت کشور در عدم تعارف با رقبا

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: انتخابات عرصه تشویش اذهان نیست بلکه باید باید عرصه اقناع باشد و هرکس که وعده بیشتری دارد نباید به باور عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در مسیر هدف جریان انقلابی قدرت نیست، گفت: وظیفه ما کمک به کشور در مسیر قدرت گرفتن است که با دولت سایه مردم را به نظارت بیشتر بر اعمال دولت سایه به سایه سوق می‌دهیم چراکه دولت سایه یک دولت گفتمان است.

جلیلی تصریح کرد: موفقیت و پیشرفت کشور در عدم تعارف با رقبا است و تنها نباید به اداره کشور اکتفا کرد بلکه جهش تولید را در نظر داشت و جوانان اصفهانی که در رویدادهای مختلف حماسه آفرین بودند نیز اکنون می‌توانند که در انتخابات و جهش کشور نیز نقش‌آفرین باشند.

ظرفیت بالای جوانان اصفهانی و ساخت دستگاه‌های پزشکی

وی با اشاره به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان گفت: سال‌ها پیش این شرکت ۲۳۰ جوان را در عرصه‌های مختلف پزشکی و اقتصادی به کار گرفته بود و اکنون با وجود کرونا تعداد کارکنان جوان و با انگیزه آن به ۵۶۰ نیرو افزایش پیدا کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: جوانان امروز اصفهان موفق به ساخت دستگاه‌های پرکاربرد پزشکی شده‌اند و حتی اساتید اقتصادی این دانشگاه‌ها راه‌کارهای بسیاری برای حل بحران اقتصادی دارند اما به آن عمل نمی‌شود؛ جوان ایرانی با این ظرفیت نباید بیکار باشد، باید برای هر وزارتخانه مأموریت داشته باشد تا سهمی از اشتغال را عهده‌دار شود.

تعامل با ۱۵ کشور و رونق صادرات

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند جهش صادرات است، گفت: تعامل با کشورهای دیگر راهگشاست و در اطراف ما ۱۵ کشور وجود دارد که هزار میلیارد دلار واردات دارند، اما سهم ما از این واردات به سایر کشورها چقدر است. بعد می‌گوئیم که وزارت خارجه موفق عمل کرده و دولت تعامل بودیم.

جلیلی خاطر نشان کرد: دنیا ۲۰۰ کشور دارد که ما خود را نباید معطل ۳ کشور کنیم تا برای صادرات و رونق تولید خود منتظر توافق و تحریم بمانیم.

کد خبر 5236401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 0
      خدائیش چقدر فکر کردی واین حرفها را زدی