۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

لزوم حضور همگانی در میدان انتخابات

لزوم حضور همگانی در میدان انتخابات

قم- مرجع تقلید شیعیان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به صندوق انداخت و با بیان لزوم حضور همگانی در میدان انتخابات گفت: کنار کشیدن کاری از پیش نمی‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، صبح جمعه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

مرجع تقلید شیعیان گفت: این انتخابات پروبال نظام و بازوی نظام است؛ از این جهت واجب است برای حفظ نظام، این پروبال و این بازو مورد توجه و تقویت قرار گیرد و همه مردم و همه ما، پیر و جوان و زن و مرد موظفیم در صحنه باشیم و در انتخابات شرکت کنیم.

این مراجع تقلید عنوان کرد: تنها مملکتی که مملکت امام زمان است مملکت ایران است، مملکت ما این افتخار را دارد که بر اساس فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت کارها و حرکات خود را تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن و فرمایشات امام صادق (ع) افزود: باید تلاش کنیم که تفرقه و اختلافی بینمان نباشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه شرعا و عقلا شرکت در انتخابات برای همه افراد لازمه است بیان کرد: عقلا چون مربوط به سرنوشت ماست و نباید بی تفاوت بود و شرعا هم طبق سخنان امام (ره) حفظ نظام از اوجب واجبات و حفظ نظام اسلامی مهم است، انتخابات هم پر و بال نظام و بازوی انقلاب است و همه مردم از پیر و جوان باید در آن سهیم باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید بدانیم که کنار کشیدن کاری از پیش نمی‌برد، باید در میدان باشیم تا خدمت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات فراوان در کشور هم گفت: مشکل جوانان، مشکل مسکن، مشکل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هست اما ما باید فردی را در نظر بگیریم که بتواند مشکلاتی که وجود داشته و اخیراً به وجود آمده مانند گرانی‌های اخیر و پایین آمدن ارزش پولمان را رفع کند.

آیت الله نوری همدانی افزود: رئیس جمهور باید مردمی، دلسوز، با سابقه باشد و مردم انتظار دارند کسی بیاید و مشکلات را رفع کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان همیشه پشت سر ما هستند و می‌خواهند از طریق استکبار و صهیونیست به ما صدمه بزنند عنوان کرد: بهشت پیش روی شماست، اگر عقب بنشینید عار و ننگ پشت سر شماست.

وی به مردم فلسطین هم اشاره کرد و عنوان کرد: الحمدالله گام‌های بزرگی برای بیرون راندن صهیونیست‌ها از خانه فلسطینی‌ها برداشته‌اند و این انتخابات را حماسه‌ای برای کمک به مردم فلسطین بدانیم که آنها هم امیدوار خواهند شد.

کد خبر 5237614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha