۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

دادستان نظامی خراسان‌جنوبی خبر داد:

طرح «بازگشت به سنگر» فرصتی برای خدمت سربازان فراری

طرح «بازگشت به سنگر» فرصتی برای خدمت سربازان فراری

بیرجند-دادستان نظامی خراسان‌جنوبی گفت: طبق طرح بازگشت به سنگر سربازان فراری که خود را معرفی کنند، کیفر نمی‌شوند بلکه از نهادهایی چون تعلیق تعقیب و ... استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جلوه گر صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: قبل از اجرای سند تحول قوه قضائیه ما در نیروهای مسلح در موضوعاتی چون حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم پیشگام بودیم.

دادستان نظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۸ مورد بازدید از یگان‌های نظامی صورت گرفته است، بیان‌کرد: از ابتدای امسال هم ۳۵ مورد بازدید از یگان‌های نظامی صورت گرفته که نقش تعیین کننده‌ای در پیگیری از جرم داشته است.

جلوه‌گر با تأکید بر اینکه برخی از جرایم به علت جعل به قانون صورت می‌گیرد، گفت: در راستای آگاه‌سازی ۷۸ دوره آگاه سازی برگزاری شد.

وی با بیان اینکه در سازمان قضائی نیروهای مسلح حبس با خدمت را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهارکرد: در این طرح مجرم صبح در محل کار به خدمت گرفته و بعد از ظهر نیز در همان جا اسکان دارد که در این رابطه شاهد افزایش ۸۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

دادستان نظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عموماً جرایم در نیروهای مسلح سختگیرانه‌تر و بیشتر از افراد عادی است، اظهارکرد: در بسیاری از جرایم نیز علاوه بر تحمل مجازات به صورت تبعی فرد از انفصال از خدمت نیز دارد.

جلوه‌گر با اشاره به طرح بازگشت به سنگر از سال ۹۵ بیان‌کرد: در این طرح سربازان فراری که خود را معرفی کنند، کیفر نمی‌شوند بلکه از نهادهایی چون تعلیق تعقیب و … استفاده می‌کنند که تاکنون ۸۵ درصد اثربخشی مثبت داشته است.

وی ادامه‌داد: در این راستا به سربازان فراری اطمینان می‌دهیم در صورت بازگشت به خدمت از نهادهای ارفاقی استفاده خواهند کرد.

کد خبر 5241974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      سربازی اجباری باید جمع بشه