۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

امام‌ جمعه ایلام:

تخلفات انتخابات شوراهای شهر در استان ایلام رسیدگی شود

تخلفات انتخابات شوراهای شهر در استان ایلام رسیدگی شود

ایلام-امام‌ جمعه ایلام گفت: مسئولان نظارتی و اجرایی، تخلفات انتخابات شوراهای شهر در استان ایلام را رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: از همه نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکر می‌کنم هرچند در برخی شهرستان‌ها گزارش‌هایی از تخلف در انتخابات شوراها وجود داشته است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کسی که با خرید رأی به شورا راه پیدا کند مجرم و خائن است و ممکن است فردای انتخابات شروع به رانت‌خواری کند، بیان کرد: اگر نگاه ما به انتخابات و مسؤلیت دادن و مسئولیت پذیری اسلامی و خدمت به مردم باشد ارزشمند است و اگر رقابت برای کسب قدرت باشد بی ارزش است.

وی گفت: ضمن تشکر از معترضان به این منکر و ضد ارزش از مسئولان می‌خواهم مر قانون را اجرا کنند و مستندات لازم به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ارائه شده و بر اساس مستندات و قانون دستگاه‌های مرتبط عمل خواهند کرد.

کریمی تبار اظهار کرد: اگر کسی برای کسب آرای بیشتر از قدرت مالی و ثروت خود استفاده کند اولین آسیب این است که اعتماد مردم که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است را از بین می‌برد و از نظر قانونی جرم و از نظر شرعی حرام است به وجهه مردم و نظام اسلامی ضربه می‌زند.

وی گفت: خرید و فروش رأی تو دهنی به شرف انسانی و هویت انسان‌ها و آسیب زدن به انتخابات سالم است.

امام جمعه ایلام گفت: مردم ما فهیم هستند، آنچه که معیار است قانون است اگر کسی قانون مدار است، توجه به قانون نکند اولین کسی که ضرر می‌کند خودش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حفظ وحدت و همبستگی را لازمه پیشرفت در زندگی اجتماعی دانست و همه را به حفظ همدلی و برادری دعوت کرد.

وی، به سالگرد عروج شهید بهشتی و یارانش و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: هفتم تیرماه سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش است و به همین مناسبت هفته قوه قضاییه برای تبیین خدمات این دستگاه ارزشمند نامگذاری شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: تیر ماه یکی از ماه‌های پرحادثه ما در سال ۶۰ است که ۷۲ نفر از نخبه‌های کار ساز و کارآمد نظام به شهادت رسیدند و روز قبل از آن نیز ترور نافرجام مقام معظم رهبر صورت گرفت و در این سال بدترین ترورها را مسئولان از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس دستگاه قضا و مقام معظم رهبری تجربه کردند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در آن شرایط با جنگ داخلی نیز روبرو بودیم و ۴۰۰ کیلومتر مرز خط آبی و خاکی ما مورد تهاجم قرار گرفته و بخشی از سرزمین ما در تصرف بعثی‌ها و به شدت آسیب‌پذیر بودیم و منافقین نیز ناجوانمردانه این ترورها را انجام دادند اما با یک دستور امام خمینی (ره) مجبور به فرار شدند.

کد خبر 5243825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha