۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛

انجام طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان استان بوشهر در ۴۳ پایگاه

انجام طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان استان بوشهر در ۴۳ پایگاه

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو تحصیل و پیش‌دبستانی توسط ۴۳ پایگاه پیش‌بینی‌شده در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد کرمی صبح دوشنبه در آئین آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان استان بوشهر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳ هزار نوآموز بدو تحصیل و پیش‌دبستانی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اضافه شدن سه پایگاه به شمار پایگاه‌های سنجش نوآموزان در این استان خبر داد و گفت: افزایش تعداد پایگاه‌ها برای جلوگیری از ازدحام و اطمینان خاطر خانواده‌ها برای آوردن فرزندان خود به پایگاه‌های سنجش است.

وی از دو نوبته بودن پایگاه‌های سنجش در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه، کنگان و جم به دلیل آمار بالای نوآموزان خبر داد و افزود: سال گذشته ۹۸.۳ درصد از نوآموزان این استان سنجش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امسال تلاش می‌شود همه نوآموزان مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند، اضافه کرد: در سنجش سال قبل هزار و ۳۷۰ نفر به آزمون آمادگی تخصصی ارجاع شدند که پس از آزمون تخصصی، ۷۳۰ کودک بدون مشکل و ۶۲۰ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند که در مدرسه‌های عادی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۸۰ نفر دارای مشکل ذهنی داشتند و در مدرسه‌های استثنایی پذیرش شدند، افزود: سال‌های گذشته آزمون جهش تحصیلی فقط در مرکز این استان برگزار می‌شد اما امسال چهار پایگاه جدید در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دشتی و جم مجری برگزاری این آزمون هستند.

کرمی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۷۸ نفر عوامل اجرایی و ۲۷ آزماینده و ناظر تخصصی در این پایگاه‌ها کار سنجش را انجام دهند.

کد خبر 5245821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha