۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴

امام جمعه خیرآباد:

ریشه همه نا امنی‌ها حضور آمریکا در منطقه است

ریشه همه نا امنی‌ها حضور آمریکا در منطقه است

ورامین- امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه حضور ۲۰ ساله آمریکا در منطقه غرب آسیا، چیزی جز ایجاد نا امنی و بی ثباتی به ارمغان نیاورده است، گفت: ریشه همه نا امنی‌ها حضور آمریکا در منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، اظهار کرد: هنگامی که داعش به نزدیکی حرم اهل بیت (ع) در عراق رسید با فتوای مرجعیت گروهای مردمی برای تشکیل بسیج مردمی یا همان حشد الشعبی تشکیل شد و این گروه‌ها با همراهی نیروهای نظامی عراق و مستشاران ایران اسلامی توانستند فتنه داعش در عراق را کور کنند، این امر بر آمریکا گران آمد و تمام توان خود را برای انحلال این نیروها به کار برد و بعضاً توانست بعضی از این تیپ‌ها را از حشد الشعبی جدا کند.

وی گفت: بارها به مواضع نیروهای حد الشعبی حمله ور شدند و عزیزانی را به شهادت رساند، امروز حشد الشعبی در عراق خاری در چشم آمریکا است، لذا آمریکا تلاش دارد با فشار بر دولت عراق این نیروها را خلع سلاح و منحل کند اما رژه نیروهای حشد الشعبی در عراق و با حضور مسؤولان درجه یک کشور همچون الکاظم نخست وزیر عراق پایان توطئه انحلال این نیروهای مردمی بود.

امام جمعه منطقه خیرآباد ادامه داد: این رژیم با سلاح‌های پیشرفته آن هم در مقر سابق منافقین، حاوی این پیام بود که امروز نیروهای حد الشعبی جزئی از نیروهای نظامی عراق و جز لاینفک از جامعه است و از تمامیت عراق و آرمان‌های آن که همان مقاومت در مقابل استکبار است دفاع خواهد کرد.

طزری عنوان کرد: امروز شاهد تحرکاتی در همسایه شرقی خود افغانستان می‌باشیم آنچه بیشتر از همه مورد توجه است این می‌باشد که نقش آمریکا در این حوادث به وضوح روشن است که آمریکا قصد دارد با خروج از افغانستان با ایجاد تنش و درگیری بین دولت مرکزی و طالبان نا امنی را در این کشور همسایه به وجود آورد تا این گونه القا کند که خروج آمریکا از افغانستان همراه با ناامنی است، لذا حضور خود در افغانستان را موجه و ضروری جلوه می‌دهند.

وی تصریح کرد: حضور ۲۰ ساله آمریکا در منطقه غرب آسیا، چیزی جز ایجاد نا امنی و بی ثباتی به ارمغان نیاورده است و ریشه همه این نا امنی‌ها حضور آمریکا در منطقه است.

کد خبر 5248882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha