۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹

رئیس پلیس فتای اردبیل:

فروشنده دروغین سوالات امتحانی در پارس آباد شناسایی شد

فروشنده دروغین سوالات امتحانی در پارس آباد شناسایی شد

اردبیل - رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی در شهرستان پارس‌آباد که با راه اندازی صفحه اینستاگرامی اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: طی پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی توسط تیم رصد این پلیس، کارشناسان با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به غیرقانونی بودن موضوع افسران پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و جمع‌آوری مستندات دیجیتال و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی صاحب صفحه را در شهرستان پارس‌آباد اردبیل شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: متهم شناسایی‌شده طی هماهنگی با مقامات قضائی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر و در تحقیقات انجام شده اقرار کرد که هیچ گونه اطلاعی از مجرمانه بودن این اقدام نداشته و جهت کسب درآمد در فضای مجازی اقدام به طراحی، تبلیغ و فروش سوالات امتحانی می‌کردم.

قهرمان طالع با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش، تأکید کرد: متأسفانه تعدادی از والدین، دانشجویان و دانش آموزان بدون در نظر گرفتن عواقب این کار و عدم توجه به تضییع حقوق دیگران و جهت سهولت کار خود به افراد متقلب در فضای مجازی اعتماد کرده و با پرداخت هزینه‌های بعضاً هنگفت اقدام به خرید سوالات امتحانی به ظاهر واقعی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کاربران فضای سایبری در صورت نیاز به راهنمایی و یا گزارش صفحات و وب سایت‌ها و کانال‌های فعال در این حوزه می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

کد خبر 5250024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha