الاخبار فاش کرد؛

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در کاخ بعبدا

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در کاخ بعبدا

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان جمعه به کاخ ریاست جمهوری لبنان می رود و فهرستی از کابینه پیشنهادی خود به میشل عون رئیس جمهوری این کشور ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الاخبار لبنان گزارش داد: سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان جمعه آینده به کاخ بعبدا خواهد رفت.

در این گزارش آمده است: سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جمعه به کاخ ریاست جمهوری لبنان می رود و فهرستی از کابینه پیشنهادی خود به میشل عون رئیس جمهوری این کشور ارائه می کند، که شروط عون در آن جایی ندارد.

الاخبار اعلام کرد: موضوعی که به مخالفت میشل عون و درنتیجه مخالفت مشروط حریری با ادامه مأموریتش برای تشکیل کابینه و انصرافش از این مأموریت با کمترین خسارت ممکن و به گونه ای منجر می شود که به مثابه بازنده در برابر جبران باسیل دیده نمی شود.

این رسانه با اشاره به اینکه براین اساس سعد حریری با این شرط که معرفی نخست وزیر آتی، با موافقت او و نبیه بری همره باشد، کناره گیری خواهد کرد، نوشت: در همین چارچوب، شانس «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان برای معرفی به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل دولت پس از حریری بالاست هرچند که وی تاکید کرده است که هرگز اشتباه سال گذشته را تکرار نخواهد کرد و به عرصه لبنان تا پس از نهایی شدن سرنوشت نخست وزیر مکلف بازنخواهد گشت.

همین روزنامه در ادامه آورده است: با این حال این نگرانی بزرگ همچنان وجود دارد که بر سر نام شخصیتی اعم از ادیب یا غیر از او توافق حاصل شود که همان شرط های حریری را داشته باشد.

کد خبر 5251915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha